Heb je mooie weerfoto's, deel ze dan op dit forum
Door fotogw
Hier in Vaassen 22.20 uur nu 97,5 mm. De sloten en beken kunnen het water niet aan. Benieuwd of er nog 2,5 bij komen. Zou toch wel bijzonder zijn, 100 mm in een dag!
Door icefox
Eckie76 schrijft:
Hier een neerslag van 16,5 mm. Niks vergeleken met jou, Wietse en al helemaal niet met Diepenveen.(Zie voorpagina).
Als je het mij vraagt klopt dit niet.

millingenweer schrijft:
Als je dan bij een weestation in de buurt kijk dit geval Twello
met 98 mm regen komt het toch aardig in de buurt van Diepeveen

Vriendelijke Groet Arno

Toch is het een vrij staande regenmeter van Oregon welke perfect waterpas staat. Zal binnenkort eens een gedegen kalibratie uitvoeren om de betrouwbaarheid vast te stellen. De resultaten hiervan zal ik natuurlijk hier plaatsen.

Ook vergelijk ik regelmatig mijn waarnemingen met Het weer in Boskamp wat ik als een goede referentiestandaard zie.
Zo heb ik oa een geforceerd geventileerde sensorhut gebouwd om in de buurt van de de Boskamp te blijven met mn temperatuur, daar ik te veel last van het stadseffect en stralingswarmte had.
Ook wat betreft de neerslag wijk ik normaal niet veel af van de Boskamp.

En regen hadden we...
[img]https://files.me.com/svbins/q1jzme[/img]

Met vriendelijke groet,

Weerstation Diepenveen
Door Eckie76
Ok, excuses als mijn reactie verkeerd overkwam. Was niet negatief bedoeld, maar ik dacht dat je regenmeter misschien op tilt was geslagen.
Er komen zelfs meldingen van lokaal 145 mm in de Achterhoek.

Groet Olaf
Door icefox
Eckie76 schrijft:
...maar ik dacht dat je regenmeter misschien op tilt was geslagen.

Dat dacht ik zelf eerst ook :laugh: . Werk in het noorden van het land waar het heel wat minder regende.
Wat ik al eerder aanhaalde, zal eens een kalibratie uitvoeren om te bekijken hoe betrouwbaar mijn regenmetingen zijn.

Groet Sebastiaan