Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door eugel
Hoi,

Als het goed gaat allemaal ben ik binnenkort een nieuw weerstation rijker. Een davis weerstation 6153EU Vantage Pro 2 draadloos incl. 24 uurs luchtkoeling zal het moeten worden. Tevens de WeaterEnvoy er bij besteld + Seriele datalogger. Dan ook maar gelijk de windmeter draadloos gemaakt door de transmitterkit.

werk nu met WSWIN als weersoftware. Het nieuwe station zal met deze software moeten gaan werken. zal de oude data dus moeten converteren en weer inlezen in het nieuwe station.

Mijn vraag is kan dit zo gebeuren zonder dat ik eerst weatherlink moet installeren of is dit onmogelijk? Als ik het zo lees op de duitse site van Werner Neudeck
wordt weatherlink niet genoemd en kan ik mijn oude data converteren. En nadat ik het nieuwe weerstation heb geactiveerd onder wswin, de data weer opnieuw kan inlezen en dan moet het werken allemaal zonder tussenkomst van weatherlink.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten marcel.

Weerstation Hengelo gld.
Door eugel
Proef op de som maar gedaan, het werkt allemaal. VP2 is geinstalleerd onder wswin en draait prima.
Ook Virtual VP geinstalleerd. Werk nu op proef met wswin en cumulus.
Alles draait goed. Enige probleem tot nu toe is dat de led van "new data" bij cumulus niet knippert bij nieuwe data, terwijl die wel binnenkomt. In het begin na de installatie deed hij het wel. Iemand dit ook al tegengekomen?
Door Eckie76
Cumulus ken ik niet, maar als ik jou was zou ik het eenvoudig en overzichtelijk houden en me beperken tot 1, hooguit 2 programma's.
Ik werk al jaren met WS Win en heb werkelijk nooit 1 probleem ondervonden, en als er al iets was, lag het aan iets anders of was het binnen no-time opgelost.
Door Meteonoord
eugel schrijft:
Proef op de som maar gedaan, het werkt allemaal. VP2 is geinstalleerd onder wswin en draait prima.
Alles draait goed. Enige probleem tot nu toe is dat de led van "new data" bij cumulus niet knippert bij nieuwe data, terwijl die wel binnenkomt. In het begin na de installatie deed hij het wel. Iemand dit ook al tegengekomen?

Waar zie jij een led met new data ?

Bedoel je soms new record ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door eugel
Op moment van mijn vorige bericht begon de led weer te knipperen.

Werk nu ook met cumulus. Wswin draai ik ook al jaren mee, werkt perfect.
het mooie van cumulus is dat je live weer op je site kunt zetten. Daar gaat het me bij cumulus alleen om.
We blijven testen hier

Groeten Marcel.

weerstation hengelo gld
Door Meteonoord
eugel schrijft:
Op moment van mijn vorige bericht begon de led weer te knipperen.

Werk nu ook met cumulus. Wswin draai ik ook al jaren mee, werkt perfect.
het mooie van cumulus is dat je live weer op je site kunt zetten. Daar gaat het me bij cumulus alleen om.
We blijven testen hier

Groeten Marcel.

weerstation hengelo gld

Kun je mij zeggen waar je die led ziet ?

Ik heb het vermoeden dat je de led bedoeld van new record.

Als dit zo is dan betekent dit dat er een record is gebroken, als je naar Vieuw/All time records gaat dan zie je het gebroken record en zul je zien dat het ledje uit is.

In het begin komt dit redelijk veel voor.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door eugel
Meteonoord schrijft:
eugel schrijft:

Waar zie jij een led met new data ?

Bedoel je soms new record ?

Groet,

Bert J. van Bergen

Sorry Bert, je hebt helemaal gelijk. new record moet het zijn.

Maar alles werkt weer na behoren. Zal meer geduld moeten hebben na het opstarten.

Kan alleen nu nog cumulusrealtime nog niet aan het draaien krijgen.

Groeten Marcel.

weerstation Hengelo gld