Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weermaarssen
Hallo mede amateurs ik zit met een probleem.

Sind 2 dagen geeft mijn weatherdisplay een temeratuur aan die 6 graden lager is dan de werkelijke temperatuur. Op het console geeft de davis pro wel de juiste temperatuur aan. Wie kan mij verder helpen ik vemoed dat het een software instelling is , maar ik kan het niet vinden.

Bij voorbaat dank.

Groet Louis
Door jango
weermaarssen schrijft:
Hallo mede amateurs ik zit met een probleem.

Sind 2 dagen geeft mijn weatherdisplay een temeratuur aan die 6 graden lager is dan de werkelijke temperatuur. Op het console geeft de davis pro wel de juiste temperatuur aan. Wie kan mij verder helpen ik vemoed dat het een software instelling is , maar ik kan het niet vinden.

Bij voorbaat dank.

Groet Louis

Davis VP geeft temperatuur door aan console wat volgens jou dus de goede temperatuur aangeeft.
Dus deze topic is verkeerd en moet in Weatherdisplay topic staan.

Nu een antwoord op je vraag dat is alles afsluiten ook de pc.
Herstart en mogelijk is je probleem opgelost.

Verder weet ik het niet want mijn WD ligt in de kast, gaf te vaak problemen.

succes Jan
Door weermaarssen
Bedankt Jango

Ik heb alles al diverse malen gereset. Pc, console enz

Het gekke is dat alle aanwijzingen wind, hum. regen, enz enz werken. Ook de temperatuur loopt gewoon mee aleen 6 graden te laag.

Groet Louis Althues
Door weerzoetermeer
Hoi,

Je hebt toevallig geen offset ingesteld onder 'control panel' en dan 'offset & initial rain', tabblad 'temp./baro offset/rain totals'?

Gr.
Thierry
Door weermaarssen
Hallo Thierry

Dat was inderdaad het geval hij stond op 5,7 heb hem op nul gezet . En je mag het raden OPGELOST. Hoe het gekomen is , is mij een raadsel maar weer wat geleerd.

Hartelijk dank Thierry!!!!!! :woohoo:

Topic mag gesloten worden

Met vriendelijke groet,

Louis Althues