Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door AenG
Een vp3 met kleurenscherm lijkt mij wel wat. Ik begrijp dan ook niet waarom de Vantage-vue dit nog niet heeft. Een monochroom lcd-scherm is eigenlijk niet meer van deze tijd.
Door SpeedyGJ
Ik vind kleurenscherm wat overdone het gaat allemaal meer kosten dan het nodig is.
Qua metingen vind ik het erg belangrijk, zoals ik al eerder aangaf: De vaste snelheden van de wind, resolutie van 0.2km/h zou voor mij al voldoende zijn maar 0.1km/h zou het compleet maken. Ook de 2de / 3de temperatuurmeter zou met een resolutie van 0.1 graden toch beter zijn.
Daarom vind ik dat qua metingen belangrijker dan het uiterlijk, maar standaard ingebouwde zender zou wel weer beter op z'n plaats zijn, nu heb je 2 dingen aan 1 paal hangen ;)
Door mavlo77
Voor mij hoeft het ook geen kleur te zijn hoor. Kost meer energie, een actief matrix LCD scherm dan een passief LCD scherm. Bovendien kunnen de gegevens perfect weergegeven worden nu. Ik heb liever dat de ontwikkeling, zoals Gerrit-Jan aangeeft, gaat zitten in de techniek waar het om gaat ;).

Maar dat ze bij Davis zeggen dat er geen VP3 op het programma staat is logisch he. Zeker voor Amerikaanse firma's. Die ontkennen standaard alles tot ze klaar voor aflevering zijn.
Door pb2rdf
wslangerak schrijft:
Maar waait de wind links- of rechts om de paal heen? :laugh: :laugh:

Waait met alle winden mee, ook die van boven en beneden :woohoo:.
maw een echt weerstation. :P

Peter
Door SpeedyGJ
Davis zal vast en zeker wel bezig zijn maar wil dit nog niet naar buiten brengen. Ik denk dat het ook nog wel tussen de 2 en 5 jaar gaat duren voor de VP3 uit komt, ik weet niet hoeveel tijd tussen de VP en VP2 zat.

Voor de rest heeft Ekopower al een prijs: 362,15 € , als je em voor de levering bestelt krijg je 25 euro korting.

Voor mij helaas wat aan de dure kant, vooral omdat er dan ook nog een datalogger erbij moet komen..moet maar is op zoek gaan naar sponsors want zo'n weerstation kan voor mij heel mooi uitkomen :)
Door osjohn
Het lijkt een beetje op de WeatherHawk 916 Wireless Weather Station, ze apen elkaar alsmaar na.

Omzet doet leven.

John
Door SpeedyGJ
Indd daar lijkt die wel een beetje op...jammer dat het zo moet..

Naast dit lijken ze nog steeds geen waarde aan te hechten aan de km/h, volgens de specs is de minimale snelheid geen 2 maar 3km/h...jammer hoor, het is maar 1km/h verschil maar dat kan heel veel invloed hebben ;)
Vanavond half uurtje 1.6km/h gehad en daarna weer omhoog ging ;) anders had ik dus half uur 0.0 gemeten terwijl de windmeter toch draaide ;)