Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weerzoetermeer
Hoi John,

Bedankt voor de link. Als ik het goed begrijp is de Davis met de 24 uurs fan in de zon een behoorlijk stuk lager in de temperatuur dan de daytime fan. Mijn Duits is niet echt goed maar lees ik dat zo goed?

Gr.
Thierry
Door osjohn
weerzoetermeer schrijft:
Hoi John,

Bedankt voor de link. Als ik het goed begrijp is de Davis met de 24 uurs fan in de zon een behoorlijk stuk lager in de temperatuur dan de daytime fan. Mijn Duits is niet echt goed maar lees ik dat zo goed?

Gr.
Thierry

Daar zijn momenten dat er 2,5 graad C verschil is, dat is toch wel een erg groot verschil voor een 24- of 12 uurs Fan.

Dan zou je technisch gezien toch denken dat de luchtdoorstroming te laag is in de lamellen van de Vantage, ik zou dan de stijgbuis min. 20 cm verlengen om een grotere doorvoer snelheid te verkrijgen, of een venturie inbouwen.

John
Door amvih
weerzoetermeer schrijft:
Hoi John,

Gr.
Thierry

Thierry,

Het gaat om een vergelijking tussen een Davis met een 24 uurs fan (DAVIS VantagePro2 AktivPlus [6163EU]) en eentje waarbij de daytime fan is uitgeschakeld (DAVIS VantagePro2 mit Tagzeitbelüftung (deaktiviert) [6152EU / 7747]), overdag draait deze fan dus ook niet.
De grote verschillen bij zonnig weer zijn dan ook wel verklaarbaar.

gr.
Arie
Door weerzoetermeer
Aha....dat maakt een hoop duidelijk :laugh: . Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de resultaten als beide fans draaien. Arie, bedankt voor de verduidelijking!;)

Gr.
Thierry