Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Ik ben aan het hobbyen met de regenmeter wat zover het eruitziet goed gelukt is,dat vertel ik later iets voor de hobbyisten, nu heb ik alleen 0,8 mm regen in mijn weerstationsdata welke vannacht gereset wordt, is er een manier om deze data eerder te resetten zodat de waarde van vandaag weer op nul komt. Ik heb al even gezocht op het forum maar daarover niets gevonden.

Groeten Nol
Meteo Eersel.
Door Eckie76
Welke software gebruik je? In de software kan dat eenvoudig teruggezet worden.
Door nolversteeg
Hoi Olaf,
dat dacht ik ook maar weatherlink praat niet terug naar de Davis wat data betreft.

Ik heb in de browser alles teruggezet maar de console blijft de data die ik zelf gegenereerd heb ergens in een database vasthouden.

groetjes Nol

Eersel
Door SpeedyGJ
Even dat grafiekje op de Daily Rain zetten.
Dan op 2nd vervolgens paar seconden op "clear"(Hi Low) knop ingedrukt houden, hiermee kun je de regenwaarde naar beneden zetten :)
Door nolversteeg
Hallo Gerrit Jan,

dit snijdt hout en werkt dus perfect zal waarschijnlijk ook wel via de pc kunnen maar heb dat nog niet gevonden. nu kan ik wel verder hobbyen zonder dat de data verkeerd verzonden wordt. hoort in een ander topic thuis maar ik heb een proefje gedaan met een radiografische gesloopte bestuurbaare auto om de regenmeter los te koppelen van de iss en dat gaat werken wel even een kastje eromheen bouwen of inbouwen maar dit voor een andere keer in een ander topic

bedankt voor de info

Groeten Nol
Neteo Eersel
Door nolversteeg
Hoi Olaf,

Ik was je niet vergeten!, mijn dank gaat altijd uit naar iedereen die reageerd en of meedenkt .

groeten Nol.

Het is overigens niet mijn stijl om anderen te laten denken,

Bij de techneuten wordt wel geroepen "Read your fu!! instruction manual" ,maar ik had nu haast om de data te verwijderen, het zage er niet uit bij een onbewolkte lucht.

Meteo Eersel
Door Eckie76
Het forum is er toch ook om anderen te laten meedenken, toch?
Het is fijn wanneer je snel een antwoord op je vraag krijgt en in dit geval ben je dus goed en snel geholpen, prachtig toch.

Ik merk dat sinds de aankoop van mijn Davis, ik me in het station zelf helemaal niet meer verdiept heb, met als gevolg dat ik totaal vergeten ben hoe alles werkt.
Toen ik het eenmaal via de pc ging gebruiken, gebeurde alles via de software.
Volgens mij heb ik de console zonder overdrijven al 4 jaar niet eens meer aangeraakt, uitsluitend bij het afstoffen :)