Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weerzal
Zit vlasma zeker mee te kijken op het forum.
ben wel benieuwd wie nummer 3 is die alleen aan bedrijven levert
verder wil ik ook nog wel weten of en hoe het met de temp.voeler zit
zou er nou niemand wten wat voor voeler dat is

Voor mij is het gewoon een sport aan het worden om het op te lossen zonder hele dure ingrepen

groet rob
Door nolversteeg
Hoi Rob,

Het blijft een sport maar let wel je moet heel goed in de electronoca zitten om het juiste onderdeel de pakken te krijgen , wat gaat over een heel simpel onderdeel waar met een dremel de bovenlaag is afgeschuurd of een heel zeldzaam te verkrijgen onderdeel wat custom made is, meestal zonder nummer dan kan je alleen maar het schema natekenen en meten in de schakeling wat er gebeurd en wat de spannngen en stromen zijn die het desbetreffende onderdeel nodig heeft, en het vervelend is dat we hier te maken hebben met microvolts, microamperes. Ik blijf ook proberen maar soms zal je moeten geloven aan euro's

groeten Nol
Meteo Eersel
Door weerzal
ben ik met je eens maar davis zal toch specialbuildcomponenten laten maken? is veel te duur voor hun in mijn ogen.
Nummers weghalen doet iedereen tegenwoordig om toch nog wat te kunnen verdienen

groet rob
Door Rudolphus
voor zover ik kan bedenken heeft sensoren van davis niet custom made.
Ik heb er in middels 2 in huis.
op het framepje staat een code A383.

In principe zijn er soorten sensoren. 1 op basis van een weerstants verandering
, 1 op basis van een capacitieve verandering (thin film sensoren) en een digitale uitvoering.

de nieuwe sensoren die gebruikt worden door davis van een bepaalde datum zijn de digitale uitvoering. Deze worden ook in de retrofit kit gebriukt die beschikbaar is of was voor de vp 1

In de oude station zit dus een analoge uitvoering. Ik Verwacht dat davis in zijn oude vp 1 stations een capatitieve sensor heeft gebruikt.

Ik verwacht dat als je op de aansluitingen gaat meten met een oscilloscoop dat er een wisselspanning staat.
Door Dropje
Rudolphus,
Zit de nieuwe sensor er al op? En werkt de VP1 weer naar behoren?

Ik ben wel benieuwd omdat ik ook met een oude VP1 zit met een defecte Temp en Hum sensor.:angry:

groeten
Theo