Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door dirkfedde
Dag,
Nieuw hier en graag jullie hulp bij het completeren van dit erfstuk Fl 1144,-, factuurdatum 16-9-99...! Het station is nagenoeg compleet en werkt prima.
Ik zoek nu gegevens om de "discontinued" en peperdure H/T-sensor #7859 na te maken. Wat zit er in het witte doosje? Welke sensoren, welke eventueel ander componenten? Schema? De zes aansluitdraden duiden op een simpele NTC-thermistor en een RV-sensor 0-100% (niet hetzelfde type als in de console, denk ik):
rood, zwart: massa
wit: in 2,5V
blauw: in control (van wat?)
geel: uit temperatuur
groen: uit rv.
Vriendelijke groet, Dirk
Door dirkfedde
Dag Marcel,
Oei, dat lijkt dan op binnenkomen zonder te kloppen... Ja, dat is ook niet netjes. Ik doe het dan even opnieuw, afgezien van de gestelde vraag, ok?
Ik ben Dirk en woon in Ede, kinderen de deur al uit en momenteel geen andere huisdieren. Wel een lieve echtgenote. Beroepsmatig heb ik niets met het weer van doen, maar ben er wel in geïnteresseerd. Het station was van een overleden clubgenoot van de VRZA. Voor zendamateurs zijn weergegevens van belang in verband met de samenhang met condities, het wel of niet kunnen leggen van - liefst verre - verbindingen. Ja, en we moeten ook iets hebben om over te kunnen kletsen natuurlijk. Vandaar dat ik het station op deze locatie opnieuw wil opbouwen. Overigens was ik al eens begonnen met zelfbouw, had de anemometer en windwijzer al klaar, allebei met reed-contacten. Maar toen kwam deze WeatherMonitor2 er tussendoor. Naast de zendhobby, doe ik ook metaalbewerking, (ver-)bouwen en wat elektronica. Dat is het zo een beetje.
Vriendelijk groet, Dirk