Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Bernez
Hallo,

Ik ben nieuw op deze forum en ben aan 't orienteren voor een nieuwe weerstation.
Ik heb wel een vraag:
Wat is het verschil tussen de US en EU versie van VP2. Kun je evt. ook een US model hier ook gebruiken ? Er is nl. een behoorlijk prijsverschil als je een beetje gaat zoeken.

Thx,
Bernez
Door weerzoetermeer
De US versie werkt op een andere frequentie dan de EU versie. De US versie is officieel niet toegestaan in Nederland.

Voordeel US versie:

Goedkoper

Nadeel US versie:

Garantie
Nadien is het uitbreiden van het station lastig bij modules die een zender hebben, je moet namelijk dan de US versie hebben want de US en EU kunnen niet met elkaar 'praten'. Dus heb je dan weer te maken met garantie en hoge verzend kosten.

Bij de juiste Nederlandse dealer heb je twee jaar garantie. Ik heb met mijn VP2 de pech gehad dat ik in die twee jaar, twee keer mijn temp/hum sensor moest vervangen maar dat viel in de garantie. Ga dat maar eens goed regelen met een winkel in de US.

Goedkoop zou in dat geval wel eens duurkoop kunnen worden. Maar goed...het is wel een stuk goedkoper in de VS. De gok is voor jou....

Succes met de keuze!

Gr.
Thierry
Door Bernez
Bedankt voor je reactie. Wie zijn die "juiste" Nederlandse dealers en kun je er goed en objectieve adviezen krijgen ?
Door schilper
Staar je ook niet blind op de prijs die in de USA gevraagd wordt.
Er komt gemiddeld nog zo'n 30% boven op het aanschaf bedrag incl verzendkosten (In Euro's) aan Btw-Invoerrechten-Behandeling kosten.
Dan nog een keer het prijsvoordeel en de andere voor/nadelen met elkaar vergelijken.

Gr.Harold