Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weerzal
Ben sinds kort ook een trotse bezitter van een vp2plus.
maar wil de temp/hum scheiden van de regenmeter en uv.
met andere woorden de temp/hum moet in de voortuin komen.
Mijn vraag is wie heeft dat daadwerkelijk al gedaan en wat zijn de ervaringen.

Groet Rob.
Door Luc
weerzal schrijft:
Ben sinds kort ook een trotse bezitter van een vp2plus.
maar wil de temp/hum scheiden van de regenmeter en uv.
met andere woorden de temp/hum moet in de voortuin komen.
Mijn vraag is wie heeft dat daadwerkelijk al gedaan en wat zijn de ervaringen.

Groet Rob.
Hoi Rob,

Ik heb dat gedaan. Werkt perfect! Ik heb de temp/hum sensor op 1,5m in de tuin en de regenmeter en UV/Solar met ISS op de hoek van een plat dak waar geen obstakels zijn. De windmeter heb ik met een aparte zender aangesloten.

Ik heb een cat5 netwerk kabel gebruikt om te verlengen. Deze heeft een lengte van 20 meter en dat werkt perfect. Let wel op dat je geen 8 polige stekker, maar een 6 polige stekker (RJ12) gebruikt.

Gr,
Luc
Door Luc
SpeedyGJ schrijft:
Dat is een mooie oplossing, is er ook een max kabel lengte?
Volgens mij heeft Thierry dat eens getest en rond de 25 meter levert dat problemen op. Bij 20 meter heb ik in ieder geval geen problemen.

Gr,
Luc
Door Ws Brielle
Kijk even op de site van Davis, er staat ergens aangegeven wat de maximale lengtes zijn waar je de verschillende kabels mee mag verlengen.

Zelf heb ik ook verleng met UTP kabel, knippen, solderen en een krimpkousje..
Door weerzal
kijk nu kom ik ergens het zal natuurlijk ook wel geen probleem zijn om de kabel van het zonnepaneeltje te verlengen dan is het helemaal klip en klaar en kan de temp/hum met ventilatortje in de voortuin dank groet rob
Door weerzal
Even een update

Het verlengen van de temp/hum voeler is gelukt en geeft netjes dezelfde waarde.
Morgen de ventilatorkabel verlengen en de boel installeren.
Als dat klaar is zal ik wat foto's meesturen.

1 minpunt van het scheiden temp/hum met de regenmeter is dat er amerikaanse boutjes gebruikt worden:angry: maar dat is ook het enige