Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Snarf2000
En dan krijg je een heeeele grote doos thuis.
Tenminste die kreeg ik.
Afmeting van de doos: 40*30*15 cm
met daarin een paar foldertjes en de supercap.

Maar ik weet nu wel waar de verzendkosten gemaakt worden.

Frans
Door wthus
ws vreewijk schrijft:
nee EEN pootje moet voldoende zijn

maar het kan dat je spiksplinter nieuwe batterij nu leeg is,door dat de super cap intern sluiting heeft.
Dus isie in middels leeggezogen

stop dr ff een nieuwe in.

als je wil weten welke super cap je zou moeten bestellen bij c***d laat het dan ff weten.

hou ons ff op de hoogte.

gr Chris

Hoi Cris, dan zal ik opzoek moeten naar een nieuwe batterij, ben nu door mijn voorraadje heen. Kijken of ik daar morgen nog een gaatje voor kan vinden. Ik heb de "GreenCap 2,7V 25F" inmiddels al gevonden op Conrad. Ben nog aan het kijken of ik een bestelling doe of niet, dit gezien onzekere ontwikkelingen in januari. Zodra ik weer een nieuwe batterij heb geplaatst, zal ik het melden.

Gr. Wilber
Door wthus
Snarf2000 schrijft:
En dan krijg je een heeeele grote doos thuis.
Tenminste die kreeg ik.
Afmeting van de doos: 40*30*15 cm
met daarin een paar foldertjes en de supercap.

Maar ik weet nu wel waar de verzendkosten gemaakt worden.

Frans

Idd, verzendkosten zijn hoger dan dat het kleine dingetje kost. Ik bestel elders altijd mijn computer supplies, daar betaal ik amper 2 euro aan bestelkosten en ook dat wordt vaak in loei grote dozen aangeleverd (CDs/Dvds/papier/inkt/etc). Het kan dus wel voor weinig geld, maar alleen Conrad heeft dat nog niet door. Tot zover OT.
Door ws vreewijk
[img size=400]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/1293052930NDSC04218.JPG[/img] Mischien een tip dan,

Je kan als er een electronika zaak in de buurt is er ook eentje kopen
helaas hebben die niet meer als 1 farad 2.7 volt die heb ik toen voor nood ook even
gebruikt die zijn rond en een stuk kleiner zie mijn foto.
Maar hij werkte wel gelijk weer de ISS

gr Chris
Bijlagen
1293052930NDSC04218.JPG
1293052930NDSC04218.JPG (39.8 KiB) 2104 keer bekeken
Door wthus
Uiteindelijk de 22ste toch nog besteld, maar voor kerst niet meer geleverd gekregen. Ook vandaag reed de pakketdienst stilletjes voorbij. wel heb ik vandaag een nieuwe batterij kunnen vinden en deze vannavond geplaatst. Het bood echter geen soelaas, de batterij werkte niet. Wel hoorde ik een snel en zacht tikkend geluid in de ISS na plaatsing van de batterij. Heb hem er maar weer uit gehaald. Opvallend was wel: gisteren scheen de zon en prompt deed de sensor het voor een zeer korte duur. Mocht de condensator nog binnen komen dinsdag of woensdag, zal hij niet meer gesoldeerd worden. In januari is het sloes met de pret.