Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

De kogel is door de kerk, ik ga met behulp van een envoy en de remote windsnelheid/richting transmiier (is ook een ISS) de solar en UV aansluiten ,alleen moeten er 2 databasen gemixt worden om weer op een database uit te komen die gebruikt kan worden door HWA wunderground en uiteraard ook mijzelf. Het zal wel wat vragen opleveren maar we stoeien verder. zonder spagetti in de tuin.

groeten Nol Versteeg
meteo Eersel
Door weerstationhoogeloon
Hoi Nol,

je moet (als je wil) toch eens e.e.a. schematisch weergeven met codenummers erbij. Misschien kan ik er dan een duidelijk beeld bij vormen. Als je een gedeelte van de meetgegevens binnenkrijgt via de Vantage Pro2 Console en een gedeelte van de meetgegevens via een Envoy dan moet je ook 2x WeatherLink hebben draaien en de output van deze 2 progjes mixen, of zie ik dat verkeerd?
Is misschien voor meer onder ons een interressante oplossing.

Is je keuze gevallen op de gewone Envoy of de nieuwe Envoy8X?
http://www.davisnet.com/weather/products/weather_product.asp?pnum=06318
De Envoy8X schijnt veeeeel meer mogelijkheden te hebben.....
Zie ook pagina 11 van catalogus 2011
http://www.davisnet.com/contact/catalog_intro.asp

gr. Remie
Door nolversteeg
Hallo Remie,

gekozen voor de oude versie envoy , en heb je een mail gestuurd.

groeten Nol
Door gerrit32
Dit zou eigenlijk door Davis opgelost moeten worden.
De huidige trasnmitter lijkt verdacht veel op de print van de ISS.
Het is is in principe een probleem van de software versie van de console.
Je moet ook nog kunnen kiezen om alle sensoren via een transmitter te ontvangen ook de solar en UV.
Als in de software van de console de keuze uitgebreid zou worden met een keuze voor deze twee sensoren, zouden heel wat gebruikers geholpen zijn.

Groet,
Gerard
Door nolversteeg
Hallo Gerard,
De transmitter is een ISS!, alleen kan je ze niet allebei gebruiken, en Davis is niet van plan dit te veranderen. daarom gekozen voor een envoy die de transmitter als ISS gaat gebruiken, alleen 2 programma's weatherlink jaten draaien dus ook 2 databasen die gemixt moeten worden.

Groeten Nol
Door gerrit32
Nol,

Ik bedoelde ook dat je in je console voor diverse sensors kan kiezen om ze via een tranmitter te ontvangen.
Als daarbij ook de keuze zou zitten voor solar en UV zou je klaar zijn.
Dit is naar mijn idee alleen een software aanpassing van de console of envoy.
Dat is toch echt iets voor Davis, maar ja dat moeten ze wel willen.

Groet,
Gerard
Door yjb
Dit is de laatste status van Davis (november 2010):

It is on the list for development. At this time it is not something that will
be changed in the near future.

Ik denk dat iedereen dit wil gewoon een mailtje (em dam wel een fatsoenlijke vraag, geen SPAM) naar Davis support moet sturen, met de vraag wanneer dit gaat gebeuren, dit is de enige manier waarop wij onze behoefte kunnen duidelijk maken aan Davis.
Door nolversteeg
Hallo YJB,

Ik zit een beetje in het providor vak em merk dat het er om gaat dat het verkocht moet worden,dat wil zeggen alleen maar verkopen als het werkt is het leuk, maar het moet voor de leverancier niet teveel moeite kosten dat is lastig en kunnen ze er niets maar aan verdienen, we stinken er allemaal in ,dit geintje kost mij 700 euro om het werkend te krijgen zoals ik dat wil, probeer dat maar eens uit te leggen bij Davis, Gaat je niet lukken, ik heb ook diverse Forums bekeken en komen allemaal tot dezelfde conclusie, en heb besloten mijn bestelling te plaatsen bij de dealer in Eindhoven, misschien zijn er andere verkooppunten die goedkoper zijn, maar vooralsnog wil ik geen spagettie in de tuin en de hobby wordt hier weer iets intressanter door (Software en proggrameren van databases waar ik nog geen snars van weet) uitdaging van de bovenste plank.

Groeten Nol Versteeg
www.nolversteeg.nl