Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door jeroenzwart
Dewi schrijft:
Aangezien ik ook de temperatuur op 5 cm hoogte wil meten (..)

Waarom wil je dat overigens? Om het grasminimum te kunnen meten? De officiele meethoogte daarvoor is 10 cm boven kortgeknipt gras...
Door nolversteeg
Hallo Jeroen,
tot nu toe nog geen enke lsoftware pakket, maat als je de query's en overige statements van SQL of Mysql onder controle hebt kan je met de envoy8x alle kanten op.

groeten Nol
Door weerstation
Iedereen bedankt voor de reacties, het is me allemaal een stuk duidelijker geworden.

Jeroen, het is me inmiddels duidelijk dat de vele aansluitingen op het extra temperatuur station uitsluitend bedoeld zijn voor de toekomst.
En uh ja inderdaad (Klomphoogte) 10 cm hoogte.

groet,
Harrie
Door jeroenzwart
nolversteeg schrijft:
Hallo Jeroen,
tot nu toe nog geen enke lsoftware pakket, maat als je de query's en overige statements van SQL of Mysql onder controle hebt kan je met de envoy8x alle kanten op.

groeten Nol

Hallo Nol,

Ik overweeg vooral de Envoy8x aan te schaffen omdat ik naast het ISS-station nog 3 andere stations op de Envoy heb zitten (2x temp-humidity en 1x temp). Ik vind het nogal storend dat de Envoy van de niet-ISS-stations de temperatuur alleen met een resolutie van 1°C of 1°F registreert. Door bij de Envoy8x alle stations als ISS-station op te geven, zou dat niet meer het geval moeten zijn en zouden alle temperaturen met een resolutie van 0,1°C geregistreerd kunnen worden. Ik vermoed dat de Envoy8x meer voordelen heeft, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept.
Ik heb overigens wel gehoord van SQL en Mysql, maar heb geen idee wat het inhoudt. Kun je wat uitleg geven? Alvast bedankt.

Groet, Jeroen

PS Overigens misschien dit verder in een nieuw topic starten? Is misschien wat off-topic nu...
Door nolversteeg
Hallo Jeroen,
Nog niet helemaal offtopic, maar als je met de envoy8x aan de gang wil zal je je moeten verdiepen in sql of mysql kwestie van googelen kom je er achter ik ben geen meester en kan je dit niet uitleggen , lees heel goed de specs en de ervaringen van mij op HWA over de envoy8x, maar wees voorzichtig met het aanschaffen van dit hele mooie systeem met software die niet direct te gebruiken is voor de gemiddelde weeramateur.

groeten Nol
www.meteoeersel.nl