Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Josje
Hallo mede weeramateurs,
Wat mij vanmiddag opviel is dat het regensymbool "de paraplu" op mijn Davis console ineens tevoorschijn kwam,terwijl het droog was.De weersomstandigheden waren rustig.Ik zat te denken aan de barometerdruk,maar deze bleef stabiel.(of er dat iets mee te maken heeft...?)Iemand een enig idee waarom dit symbool verscheen?
Met vr weergroeten
Josje
Door koos
Het regensymbool verschijnt als de wip in de regenmeter een slag maakt. Misschien stond hij op kantelen omdat er nog water inzat en heeft een stootje aan de paal de wip doen kantelen? Je zult dan ook een neerslagwaarde (0.2mm)in je display zien verschijnen.
Door Josje
koos schrijft:
Het regensymbool verschijnt als de wip in de regenmeter een slag maakt. Misschien stond hij op kantelen omdat er nog water inzat en heeft een stootje aan de paal de wip doen kantelen? Je zult dan ook een neerslagwaarde (0.2mm)in je display zien verschijnen.

Hoi Koos,
Daar heb ik speciaal op gelet,de neerslag waarde ging zelfs niet met 0.2mm omhoog.(deze heeft dus geen slag gemaakt).
De regenmeter zit aan een muur gemonteerd.Wind was er nagenoeg niet en alles stabiel.
maar het (zou) kunnen wat je zegt:blush:
Dank voor je reactie!