Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door jeroenzwart
jeroenzwart schrijft:
Echter de atmosfeer is onderin te stabiel van opbouw en de temperatuurverschillen rondom Nederland zijn te gering om de opwaardse impuls op gang te brengen. Het loopt blijkbaar met een sisser af, behalve misschien in het noordwesten van het land: wellicht dat daar toch nog onweer tot ontwikkeling kan komen...

Groet, Jeroen

Even een update: in het zuidwesten van het land heeft een cel toch blijkbaar de barrière weten te doorbreken: daar is ondertussen een zware (!) onweersbui ontstaan, die tevens de impuls is voor aangrenzende cellen. Het lijkt er dus op dat toch een groot deel van Nederland met zwaar onweer te maken gaat krijgen. Alleen het (zuid)oosten lijkt gespaard te blijven...

Groet, Jeroen
Door weerstationhoogeloon
nolversteeg schrijft:
Hoi Remie,

Laten nog even wachten met de winter, ik vindt dit veel leuker zeker als je met een Cabrio de weg op kan.

groeten Nol

Hoi Nol, een ritje met een cabrio is nooit weg, zeker niet met het weer van vandaag; het is nu hier nog ruim 23 gr lekker, toch?! Naar het westen kijkend, richting Breda volop weerlicht. Volgens mij krijgen ze het er daar echt van langs....

Laten we inderdaad nog maar even wachten met de winter. Al hoewel die ook leuk kan zijn voor de extremen.

gr. Remie
Door pb2rdf
Wat kan natuurkunde toch mooi zijn :laugh:, dat het allemaal weer klopt met elkaar !!!
RV omgekeerd evenredig met de temperatuur.

grtn, Peter :woohoo:
Door nolversteeg
Hoi Remie,

Ik heb nog even buiten gezeten op het landgoed van mijn zwager en zus in Duizel, spektaker rondom maar ver weg en niet hoorbaar, net weer even gekeken naar mijn eigen bliksemwaarnemingen die zijn al op de grens van Breda richting Zwolle dus wij komen er goed van af.

Groeten Nol