Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Bert Jan
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
Wanneer ik de gegevens van de datalogger download naar mijn PC, is binnen een halve dag de datalogger vol.
De software geeft aan dat er dan 513!! pagina's (100%)te downloaden zijn.
Wanneer dit is gebeurd is er echter geen data bijgeschreven sinds de laatste download.
Wanneer ik de datalogger gegevens wis via clear archive memory, geeft de software de volgende dag toch weer aan dat de datalogger opnieuw 513 pagina's te downloaden heeft.

De archive interval staat op 30 minuten.

Bert-Jan
Door Snarf2000
Bert-Jan,
Eerst welkom op HWA.

Twee,
Welke software gebruik je?

Ik heb nog nooit (nu 4 jaar) meldingen over een volle datalogger gehad, en ik heb er ook nog nooit over gelezen.
Daarbij log ik elke minuut en kan zomaar een paar maanden data terug halen uit de datalogger.
Clear memory zou ik alleen bij problemen gaan gebruiken.
Zie het als een Format.
Als de datalogger vol is, schrijft hij er aan de voorkant bij en haalt hij aan de achterkant weg. First In - First Out (FIFO)

Frans
Door meteozwolle
Snarf2000 schrijft:
Bert-Jan,
Eerst welkom op HWA.

Twee,
Welke software gebruik je?

Ik heb nog nooit (nu 4 jaar) meldingen over een volle datalogger gehad, en ik heb er ook nog nooit over gelezen.
Daarbij log ik elke minuut en kan zomaar een paar maanden data terug halen uit de datalogger.
Clear memory zou ik alleen bij problemen gaan gebruiken.
Zie het als een Format.
Als de datalogger vol is, schrijft hij er aan de voorkant bij en haalt hij aan de achterkant weg. First In - First Out (FIFO)

Frans

aanvulling:

en om welk weerstation gaat dit. vermoeden doet denken aan de davis (bij mij tenminste) maar dat weet ik niet 100%

groet,

Marcel