Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Snarf2000
Kun je het voltage van de batterij eens opmeten?
Volgens mij krijg je problemen bij 2.7 a 2.8 Volt.

Frans
Door yjb
Heb je een aparte transmitter voor de Windmeter, of is alles aangesloten op de ISS?

Als alles op de ISS zit kan ik me haast niet voorstellen dat het aan de batterijen ligt; de rest van de sensors rapporteert tijdens de "uitval" van de windmeter normaal?

Lijkt mij dan toch een verbindingsprobleem tussen de windmeter en de ISS, of "iets" wat het signaal op die kabel verstoort.
Door Snarf2000
Sorry, een apparte transmitter was ook mijn uitgangspunt.
Dit omdat ik dat zelf ook heb.
Mocht dat niet zo zijn, dan wordt het een heel ander verhaal.

Frans
Door SpeedyGJ
Anders even de cupjes eraf halen en er opnieuw op plaatsen, en neem eventueel de contact reed even voorzichtig mee met een wattenstaafje, beetje vuil kan al voor uitval zorgen.

Ik denk eerder dat het hier aan ligt dan aan de batterij, vooral niet als hij gewoon de windmeter aan de ISS heeft aangesloten.
Door Snarf2000
@GJ

Voor de snelheid zou dat wel gelden,
maar de richting doet het ook niet tijdens de uitval.

Zit alles aan het ISS, dan is een externe storingsbron ook niet aan de orde.
Dan zou alle data niet overkomen.

Maar laten we eerst Wilfred maar eens aanhoren welke opstelling hij heeft.
All on ISS, of gesplitst met een apparte transmitter voor de anemometer.

Frans
Door tjabine
Wjans92 schrijft:
Bij mij zit alles aan de ISS vast. Ik heb de batterijen gecontroleerd en deze hebben nog voldoende spanning.

Vandaag heeft ie 't de hele dag weer gedaan, afwachten wat hierin de ontwikkelingen zijn de komende dagen.

(in de grafiek is ook de uitval te zien, alleen rechte strepen: http://www.hetweeractueel.nl/weer/homoet/actueel/

Zo te zien niets aan de hand dus, geen uitval maar gewoon wegvallen wind.
Let op windkupjes kunnen draaien, maar Davis geeft pas vanaf 1.6 km/hr windsnelheid
weer in Console en Weatherlink.
Zie mijn grafiek. link

Gr Ron.
Door jango
tjabine schrijft:
Zo te zien niets aan de hand dus, geen uitval maar gewoon wegvallen wind.
Let op windkupjes kunnen draaien, maar Davis geeft pas vanaf 1.6 km/hr windsnelheid
weer in Console en Weatherlink.
Zie mijn grafiek. link

Gr Ron.

Deze redenering van Ron klopt helemaal, er is niets aan de hand met de wind registratie.

Ik kijk eigenlijk nooit naar de gegevens in Weatherlink, maar heb deze eens bekeken en zie dat;
Als er in de opname tijd Hi wind is geweest zal Weatherlink ook de wind dir aangeven, het kan zijn dat bij de opname tijd de wind run 0.00 aangeeft.
Is tijdens de opname duur de Hi speed ook 0.0 dan zal geen wind dir worden getoond en staat daar dus ---

Hierbij zal dus je vraag/probleem zijn opgelost.
Door Cliff
hallo

ik denk dat het alleen voorkomt bij windstil weer (windstille periode) ik heb het zelfde en als ik dan buiten naar de windmeter kijk staat deze inderdaad enige tijd stil, met gevolg dat er geen registratie is en er dan streepjes op de uitdraai staan.

groeten Cliff