Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Jaap van Bergeijk
Is het mogelijk om een Davis weerstation uit te lezen met Domoticz.
Ik heb een RFXtrx 433 die werkt op 433 MHz. Davis weerstation werkt met 868 MHz meen ik. In Domoticz software wordt Davis wel genoemd. Verschillende dingen in huis regel ik met Domoticz, hiebij zou ik ook de weergegevens willen gebruiken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat zijn de mogelijkheden?
Met vriendelijke groet,
Jaap van Bergeijk
Door fbockstael
Hallo Jaap,

Ik gebruik Domoticz met z-wave via een Raspberry Pi en Razberry.
Dit werkt dus niet samen met een Davis VP2.
Nu gebruik ik toch mijn eigen data via een omweg.
Ik heb een account via Weather Underground waar ik mijn weergegevens naar toe laat sturen.
Nu kan je in Domoticz ook een Weather Underground account toevoegen. Natuurlijk heb ik dat van mezelf gedaan en zo krijg ik toch mijn eigen data in Domoticz.

Succes,

Franklin
Door Jaap van Bergeijk
Dag Franklin bedankt voor je snelle antwoord
Ik heb een accound in Weather Underground IZUIDHOL137
Maar ik zie nog geen kans omdat in Domoticz in te lezen
Ik moet een API sleutel invullen en een Locatie.
Wat moet ik hier invullen:
Alvast bedankt.
Jaap
Door powerr
Voor een API sleutel klik je op de site van Weather Underground op More en dan op Weather API for Developers. Klik dan op Explore my options. Dan kies je Stratus Plan en bij History Add-On kies je voor Yes, give me access to the daily weather archives. Klik dan op Purchase key en vul je gegevens in. Als je dat hebt gedaan, kun je de API sleutel opvragen en invullen in Domoticz.
Door Jaap van Bergeijk
De api sleutel heb in in Domoticz ingevuld.
Maar Domoticz blijft een fout melding geven.

Thu Apr 24 12:10:02 2014 Error: WUnderground: Invalid data received, or unknown location!

Ik werk met domoticz in een windows 8 PC. Ik heb ook al in Domoticz zitten zoeken of ik nog instellingen vergeet maar kan niet vinden.

Hieronder de instelling:
Bijlagen
Scherm_Domoticz.jpg
Scherm_Domoticz.jpg (26.12 KiB) 4513 keer bekeken
Door powerr
Probeer eens wat andere gegevens bij Naam en Locatie in te vullen, zoals Zuidland en IZUIDHOL137. Dus bijvoorbeeld: Naam: IZUIDHOL137 en Locatie: Zuidland.
Door wvdkuil
Jaap van Bergeijk schrijft:
De api sleutel heb in in Domoticz ingevuld.
Maar Domoticz blijft een fout melding geven.

Thu Apr 24 12:10:02 2014 Error: WUnderground: Invalid data received, or unknown location!

Ik werk met domoticz in een windows 8 PC. Ik heb ook al in Domoticz zitten zoeken of ik nog instellingen vergeet maar kan niet vinden.

Hieronder de instelling:
Hallo Jaap,
Als je de api key gebruikt zijn er vastgestelde mogelijkheden om de lokatie aan te geven.
Als domoticz gewoon de door jouw ingetypte string gaat gebruiken, dan zijn dit de mogelijkheden:
Code: Selecteer alles
Examples:
CA/San_Francisco    US state/city
60290               US zipcode
Australia/Sydney    country/city
37.8,-122.4         latitude,longitude
KJFK                airport code
pws:KCASANFR70        PWS id
autoip                AutoIP address location

Dit komt van http://www.wunderground.com/weather/api/d/docs?d=data/index
Probeer eens: pws:IZUIDHOL137
Succes, Wim
Door Jaap van Bergeijk
Bedankt Wim
Dat was het psw: voor IZUIDHOL137
Mijn engels zou wat beter moeten zijn om zoiets uit te zoeken.
Nogmaals bedankt.
Gr, Jaap
Door Jaap van Bergeijk
Alle mijn weer gegevens staan doormiddel van weather underground in domoticz. Met de temperatuur kan ik nu zaken in en uitschakelen. Maar het lukt me niet om met andere waarden (b.v UV straling of wind) te schakelen doormiddel van events. De temperatuur staat onder de kop: temperatuur in domoticz en de andere waarden zoals UV straling en wind onder de kop: weer.
Weet iemand een oplossing of wat doe ik fout?
Met vriendelijke groet,
Jaap
Bijlagen
Domoticz1.jpg
Domoticz1.jpg (53.94 KiB) 4513 keer bekeken
Door fbockstael
Hallo Jaap,

Misschien is het beter om je event te posten op het forum van Domoticz want ik denk dat het daar meer mee te maken heeft dan met de gegevens van je weerstation.
En anders is een plaatje van je event beter dan een plaatje van je apparaten in Domoticz.

Zag trouwens ook dat je een "unknown" light switch hebt.
Ik heb die ook en kan er helemaal niets mee schakelen.
Dacht al dat het aan mij lag...

Groet,

Franklin