Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Meteo Simpelveld
Bij Davis komen volgens mij geen spinnen via de trechter maar via de onderkant.

Groet Bert
Door huins
Hallo AenG,

Ik denk dat de spinnen aan de onderkant naar binnen komen, maar ik vind dit wel een hele goede oplossing om vuil en blad uit de trechter te houden. Heb ik het goed dat dit soms een thee zeef is? Dan zal ik voor de Vantage naar een groter model moeten kijken.
Door AenG
Nee, het zeefje hoort bij de regemeter, en is dus geen theezeef:lol: .

Nog een vraagje voor Gerrit-Jan (SpeedyGJ):

Ik zie op je site dat je de windmeter boven op een gemeentebord geplaatst hebt. Ben je niet bang voor diefstal? Als ik dat hier zou doen dan slopen ze de boel binnen 24 uur.

Geert
Door whozee
De spinnen en b.v. lieveheersbeestjes kunnen het een mooi plekje vinden om bij je temperatuur sensor te overwinteren.
Hierdoor kan de gemeten temperatuur aardig afwijken van een temperatuur gemeten door een schone sensor.
Controleer zelf de sensor dus ook regelmatig.
Door mavlo77
AenG schrijft:
Nee, het zeefje hoort bij de regemeter, en is dus geen theezeef:lol: .

Nog een vraagje voor Gerrit-Jan (SpeedyGJ):

Ik zie op je site dat je de windmeter boven op een gemeentebord geplaatst hebt. Ben je niet bang voor diefstal? Als ik dat hier zou doen dan slopen ze de boel binnen 24 uur.

Geert

Dat dacht ik ook al ja :blink: ...
Hier niet zo snel, maar ik geloof niet dat ik lekker slaap als hij hier aan zo'n bord zou hangen.
Door SpeedyGJ
Ik heb een topic geopend elders op dit forum.
Kort gezegt: Hier valt het mee aangezien hier niet veel valt te slopen, jongeren accepteren dit zelfs toen ik melding kreeg dat die dreigt om te vallen, nu even goed vast gemaakt dus dat gaat niet meer vallen :D