Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door mavlo77
osjohn schrijft:
Als je de ISS verplaats, zal je eerst voor de veiligheid de batterij moeten verwijderen, even wachten tot de gegevensoverdracht gestopt is ( condensator geeft nog een bepaalde tijd voeding ) daarna kan je hem met een gerust hart verplaatsen.
Bij het plaatsen van de anemometerkit, eerst even de dipschakelaar in de goede stand zetten.
John

Volgens mij heeft die condensator voor een hele nacht energie van het zonnepaneeltje overdag, en is de batterij een noodvoorziening tijdens de donkere wintermaanden.
Door petergroeneveld
osjohn schrijft:
Hier nog een kleine aanvulling voor het draadloos maken van je windmeter voor de Vantage.

Met de draadloze unit voor de windmeter kan je ook een temperatuur- of een temp./hum. sensor op aansluiten.

Je kan dan bv je windmeter en een temp/hum grondstation bouwen op een anemometer kit 6332EU.

Temperatuur sensor van de 6332
temp/hum sensor van de ISS, zelf inbouwen in een vantage weerhut.

Het is wel wat hobbyen maar dan heb je ook wat.

John

Dus John als ik het goed bgrepen heb dan kan ik op één anemometer transmitter kit nog meerdere sensoren aansluiten. In een eerder topic bleek het niet te kunnen.
Door Meteonoord
petergroeneveld schrijft:
osjohn schrijft:
Hier nog een kleine aanvulling voor het draadloos maken van je windmeter voor de Vantage.

Met de draadloze unit voor de windmeter kan je ook een temperatuur- of een temp./hum. sensor op aansluiten.

Je kan dan bv je windmeter en een temp/hum grondstation bouwen op een anemometer kit 6332EU.

John

Dus John als ik het goed bgrepen heb dan kan ik op één anemometer transmitter kit nog meerdere sensoren aansluiten. In een eerder topic bleek het niet te kunnen.

Hi Peter,

Ter informatie :

Ik heb een nieuwe anemometer transmitter kit voor me liggen.

Ik kan daar UV, Sun, Rain, Wind en Temp/Hum op aansluiten.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door petergroeneveld
Meteonoord schrijft:
osjohn schrijft:

John

Hi Peter,

Ter informatie :

Groet,

Bert J. van Bergen

Inderdaad Bert, heb ook dezelfde ATK als jij voor de Davis maar lees even dit topic door. Het gaat hier wel over het aansluiten van de regenmeter op de ATK.

http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/10804-plaats-regenmeter-davis-pro
Door osjohn
Peter, dat is al een jaartje mogelijk omdat al de printplaten en opbouw gelijk zijn, behalve !!! de print van de ISS- en het soilstation zijn anders.!!!

Het voordeel is dan ook, je koopt een losse temp.sensor van de 6372 en de anemometer kit en je heb dan !! een met zonnepaneel gevoed temp.station.

John
Door Meteonoord
Meteonoord schrijft:
osjohn schrijft:

John

Hi Peter,

Ter informatie :

Groet,

Bert J. van Bergen

Inderdaad Bert, heb ook dezelfde ATK als jij voor de Davis maar lees even dit topic door. Het gaat hier wel over het aansluiten van de regenmeter op de ATK.

http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/10804-plaats-regenmeter-davis-pro

Sorry Peter maar je leest het niet goed.

Ikzelf heb dit topic opgesteld met een vraag. Hierin is op geen enkele manier gesteld dat de regenmeter op de nieuwe ATK zou komen in tegendeel op de nieuwe ATK komt alleen de windmeting etc ( windsnelheid, winrichting etc ).

Ik hoop dat dit duidelijkheid geeft.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door petergroeneveld
osjohn schrijft:
Peter, dat is al een jaartje mogelijk omdat al de printplaten en opbouw gelijk zijn, behalve !!! de print van de ISS- en het soilstation zijn anders.!!!

Het voordeel is dan ook, je koopt een losse temp.sensor van de 6372 en de anemometer kit en je heb dan !! een met zonnepaneel gevoed temp.station.

John

Oké John, ik heb de ATK voor de anemometer in gebruik en kan dus op dezelfde ATK dan ook nog, als ik wil, enkele andere sensoren aansluiten.

Heb er wel eens over gedacht om een bodemtemperatuur sensor te kopen maar als je dan weer zo'n ATK erbij moet kopen dan wordt het wel een duur grapje.
Door wslangerak
Voor iedereen even een tip: als je een quote gebruikt, laat dan alleen de opmerking staan waarop je wilt reageren en haal de rest weg. Dat maakt de boel een stuk leesbaarder en voorkomt een babylonische spraakverwarring.
Door Meteonoord
wslangerak schrijft:
Voor iedereen even een tip: als je een quote gebruikt, laat dan alleen de opmerking staan waarop je wilt reageren en haal de rest weg. Dat maakt de boel een stuk leesbaarder en voorkomt een babylonische spraakverwarring.

Ik zal het mij het ter harte nemen Kees.

Ook ik maak mij daar wel eens schuldig aan.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door weerzoetermeer
osjohn schrijft:

John,

Even voor de duidelijkheid. Welke sensoren kan je aansluiten op de draadloze windmeterkit. Wind, temp, ........

Gr.
Thierry