Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door tinuz97
Ja dat werkt wel,dat ik heb al getest nl,zie de foto.
Wel wat te hoog (2,65meter ipv 1,50) maar wel voldoende ventilatie zo.
Bijlagen
P1000884.JPG
P1000884.JPG (58.16 KiB) 3409 keer bekeken
Door petergroeneveld
De verschillen tussen een 24h Fan Aspirated Radiation Shield en de Daytime Aspirated Radiation Shield Kit.

De Davis VP2 met een 24h fan zie onderstaande foto kun je alleen bij aanschaf kopen of zoals Thierry zegt laten ombouwen maar dat weet ik niet zeker.

Zie volgende posting voor een bijlage met foto's
Mod

In dit topic worden de twee opties al door de mensen vermeld maar met wat foto’s en enige uitleg ook voor de mensen die geen Davis hebben kun je het wat verduidelijken. Zelf heb ik de Davis VP2 met de 24h fan en ben er uiterst tevreden over. Moet erover zeggen dat het ook perfect werkt waar die ook staat, wel uiteraard op ca. 1.5m hoogte.
Bijlagen
daytime_fan_aspirated_radiation_shield_kit.JPG
daytime_fan_aspirated_radiation_shield_kit.JPG (78.25 KiB) 3409 keer bekeken
Door weerzoetermeer
Peter,

Bedankt voor de verduidelijking!

Overigens wat dat ombouwen betreft. Deze informatie heb ik van Davis zelf nadat ik een klacht had ingediend over het feit dat je niet een 24 uurs fan kit los kan bestellen. Hun voorstel was toen om mijn Davis op te sturen (50 euro) en bij Davis te laten ombouwen voor 250 euro. Nou dan koop ik wel een adapter van 3,50 euro en sluit daar de fan op aan. ;)

Gr.
Thierry

Overigens vind ik de fan wel een prima toevoeging echter verschilt het een beetje wanneer je er voordeel bij hebt maar dat is voor elke locatie weer anders.

Wil je hier wat meer over lezen dan is er een mooie test beschikbaar op de site van Davis waarbij verschillende systemen zijn vergeleken. Onder andere de Davis active en passive weerhut. Dus met en zonder fan. Het artikel kan je hier vinden: http://www.davisnet.com/product_documen ... ote_24.pdf (2Mb)

Succes!

Gr.
Thierry
Door osjohn
Dus Thierry, als ik het nu goed begrijp, is het losse fanset niet gelijk aan de orgn. fanset op de Vantage Pro2 Plus ??? , en zal de gekochte losse set "alleen overdag draaien", terwijl op een plaats waar bovengenoemde vragen over gaat ( plaats met weinig ventilatie ) s'nachts juist door de warmteafgifte van de muren en plavuizen het zo voornaam is om ventilatie te hebben !!! , terwijl ik dacht, gelukkig zijn die daytimefan's naar het verleden gedreven.

Een rare technische gewaarwording.

Gr. John
Door tjabine
Ok, er is mij een hoop duidelijk geworden.
Bedankt voor jullie bijdrage.
Ik denk dat ik hem maar gewoon bestel.
En dan de montage ongeveer aan hou als Tinuz97 dat gedaan heeft.

Gr Ron.
Door petergroeneveld
weerzoetermeer schrijft:

Overigens wat dat ombouwen betreft. Deze informatie heb ik van Davis zelf nadat ik een klacht had ingediend over het feit dat je niet een 24 uurs fan kit los kan bestellen. Hun voorstel was toen om mijn Davis op te sturen (50 euro) en bij Davis te laten ombouwen voor 250 euro. Nou dan koop ik wel een adapter van 3,50 euro en sluit daar de fan op aan. ;)

Thierry las toevallig op het WXForum.net (dit forum is ook echt een aanrader, met veel tips voor de Davis VP2 en vele andere weeritems helaas in het Engels maar ja dan maar een paar keer overlezen B) ) dat iemand ook een oplossing hiervoor had maar dan moet je wel even knutselen en verstand van elektronica hebben.

http://www.wxforum.net/index.php?topic=1602.0

osjohn schrijft:
Dus Thierry, als ik het nu goed begrijp, is het losse fanset niet gelijk aan de orgn. fanset op de Vantage Pro2 Plus ??? , en zal de gekochte losse set "alleen overdag draaien", terwijl op een plaats waar bovengenoemde vragen over gaat ( plaats met weinig ventilatie ) s'nachts juist door de warmteafgifte van de muren en plavuizen het zo voornaam is om ventilatie te hebben !!! , terwijl ik dacht, gelukkig zijn die daytimefan's naar het verleden gedreven.

Een rare technische gewaarwording.

Gr. John

John dat heb je goed begrepen en het is helaas zo. Maar misschien kunnen mensen die een daytime fan hebben het zo oplossen. Zie link hierboven.
Door weerzoetermeer
osjohn schrijft:
Dus Thierry, als ik het nu goed begrijp, is het losse fanset niet gelijk aan de orgn. fanset op de Vantage Pro2 Plus ??? , en zal de gekochte losse set "alleen overdag draaien", terwijl op een plaats waar bovengenoemde vragen over gaat ( plaats met weinig ventilatie ) s'nachts juist door de warmteafgifte van de muren en plavuizen het zo voornaam is om ventilatie te hebben !!!

Dat is de juiste conclusie. Begrijp je dat ik daar mijn beklag over heb gedaan richting Davis? Maar ja....helaas verkopen ze niet de 24 uurs fan als kit dus moeten we zelf wat rommelen.

Gr.
Thierry