Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door osjohn
Zowel WsWin als Weatherdisplay heeft goede als slechte kanten, maar wil je een programma goed leren kennen kost je dat zeker een jaar inspanning.

Wat betreft de foutmeldingen van zowel de tem. als de barometer, zie ik als een instellings fout van WD, kijk vooral de hardware instellingen na omdat vooral de barameter zo,n afwijking geeft is voor mij een raadsel.

John
Door wslangerak
Meteonoord schrijft:
Ik denk dat WD eens een keer volledig opnieuw moet worden geschreven zodat alles wat gestructureerd wordt.

Dat gaat waarschijnlijk dit jaar nog gebeuren: een versimpelde geheel opnieuw geschreven versie.
Overigens heb ik WD nu ruim twee jaar draaien zonder grote problemen.
Door Meteonoord
wslangerak schrijft:
Meteonoord schrijft:
Ik denk dat WD eens een keer volledig opnieuw moet worden geschreven zodat alles wat gestructureerd wordt.

Dat gaat waarschijnlijk dit jaar nog gebeuren: een versimpelde geheel opnieuw geschreven versie.

Ik denk dat een heleboel WD gebruikers, waaronder ik, daar blij mee zullen zijn Kees.

In de tweede regel van jou proef ik toch een ondertoon van " Ik heb ook wel eens problemen met WD ".

Laten we de nieuwe versie maar eerst eens afwachten.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wslangerak
O zeker heb ik ook wel eens wat (gehad) met WD. Zo af en toe heb ik bijvoorbeeld nu nog steeds een "spike" van 35 °C in mijn buitentemp. En dat zit in WD, niet in de console. Dat probleem schijnt alleen in de combinatie WD met Irox te zitten.

Inderdaad, laten we maar afwachten. Ik denk dat de nieuwe versie toch voor veel extra - tevreden - gebruikers kan gaan zorgen. We zijn benieuwd...!
Door weerzoetermeer
wslangerak schrijft:
Meteonoord schrijft:

Hallo,

Dat is nog eens goed nieuws! Daar gaan een hoop gebruikers blij van worden. Het programma blinkt uit van duidelijkheid...not!

Ook hier overigens nooit problemen met WD. Klopt het dat er alweer een tijdje geen update gedaan is van WD? Ik zie in de update historie op de site van WD vanaf juni weinig veranderingen.

Gr.
Thierry
Door petergroeneveld
Gebruik ook al enkele jaren dit programma, afkloppen, met zeer weinig problems je moet het wel goed kunnen instellen. Het probleem is dat je wel moet zoeken voor je het gevonden hebt maar dan werkt het wel weer goed.

Vind zelf dat het een goed programma is, maak maar eens zo'n uitgebreid programma
dat voor bijna alle weerstations geschikt moet zijn, vind dit toch wel knap.

Ook heeft WD een eigen forum waar heel wat van de problemen door de mensen worden opgelost je moet wel wat Engels kunnen. Dus heb je een probleem met WD kijk even op het forum en vraag of zoek naar de oplossing of mail even met de mensen.

Via Wiki kun je ook een Engelstalige handleiding vinden welke best goed is te volgen:

http://wiki.weather-watch.com/index.php/Weather_Display_Manual

Of als pdf te downloaden:

http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,37764.0.html

En inderdaad de laatste tijd weinig updates dus steeds minder bugs denk ik gelukkig maar.
Door wslangerak
petergroeneveld schrijft:
En inderdaad de laatste tijd weinig updates dus steeds minder bugs denk ik gelukkig maar.

Brian steekt zijn energie en tijd nu ook liever in het herschrijven. Er zullen dus niet veel aanpassingen meer volgen.

Als je WD gebruikt en het Engels niet of nauwelijks machtig bent kun je uiteraard ook altijd je vraag in het HWA forum kwijt!