Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door mavlo77
Nou die Davis heeft hier dus stil gestaan. Als de sneeuw horizontaal gaat, komt het er gewoon tussen ;).
Door jango
petergroeneveld schrijft:
fbockstael schrijft:
Na wat zoeken op internet merk ik dat dit dus een wereldwijd probleem is. Overal proberen weeramateurs door middel van huisvlijt het probleem te bestrijden, waarschijnlijk met wisselend succes. Sommige oplossingen zijn zo simpel dat je jezelf kunt afvragen waarom een fabrikant nog niet op dit idee is gekomen, of het zelfs overneemt in nieuwe producties.
Bijvoorbeeld dze oplossing door middel van een Gatorade-fles op een anemometer van een LaCrosse weerstation zo te zien.
http://forums.accuweather.com/index.php?showtopic=3941
Eeven naar beneden scrollen voor de foto.

Hallo Franklin,

Toch heeft Davis hier wel rekening mee gehouden, ze hebben de anemometer zelfs voorzien van een dubbele kraag zodat o.a. ijsregen er mooi vanaf kan druipen en niet naar binnen kan gaan lekken.

Zo wordt voorkomen dat de vaan en/of cups dan gaan vast vriezen zie foto. Afkloppen heb tot nu toe nog geen vastzittende windmeter gehad.

Nou mijn VP zit al vanaf 3.00 uur vast dus maar hopen dat het nog een dagje dooit of zoveel vriest dat hij droog vriest.

Ik klim er niet bij om de precieze oorzaak te ontdekken want hij staat op een paal van 10 meter.

Fijne jaarwisseling.
Door petergroeneveld
Oké Mark en Jan dus het gebeurd ook bij de Davis dat is sneu :( om dat te horen dan zal ik het ook wel een keer gaan meemaken maar hoop het natuurlijk niet want dat is f..k natuurlijk. Wilde even reageren op de oplossing met de Gatorade fles waar zo'n kraag wel een succes was.

Prettige jaarwisseling allemaal.
Door osjohn
Windvaan van de Davis is te strak aangedrukt voor je hem vast schroeft.

Oplossing, windvaan losschroeven, iets optillen zodat je wat speling heb, daarna weer vast schroeven.

John
Door SpeedyGJ
Bij mij altijd wind en dus geen vast hangende windmeter :D
Dat zijn de vele voordelen op de pier ;)

Maar inderdaad erg lastig probleem!
Door Bertus
Ik denk dat Davis de beste oplossing heeft tegen slechts een geringe prijsverhoging van de windvaan/snelheidsmeter.
Andere weerstations hebben wel problemen.
Van de WMR200 zat de snelheidsmeter vastgevroren.
Van de WS3600 zit de windvaan al een volle dag vast.
En het dak opklimmen om ze even vrij te tikken is niet altijd mogelijk.
Het inbouwen van een verwarming is gezien de weinige ruimte die er binnen in het apparaat is waarschijnlijk een kostbare geschiedenis.
Ik zou niet weten hoe je dit all amateur alternatief zou kunnen oplossen.
Dan zou je daar als het ware weer een straalkachel net onder moeten monteren.
Alle andere acties beinvloeden de wind zelf.
groet, Bertus
Door Willie
De beste wensen voor allemaal.

Windvaan komt langzaam los.:)
Het is nu net iets boven 0.
Eerste metingen al weer van andere richting.
In het voorjaar maar een lichtgewicht kapje/2e ring er op maken zodat dit niet meer zo snel kan gebeuren.
Door AenG
Het kan nog erger! Rechts zou de windmeter zitten pfffffff.

Bijlagen
Presse20090130_Foto1.jpg
Presse20090130_Foto1.jpg (22.09 KiB) 3294 keer bekeken
Door mavlo77
Na veel sneeuw deze nacht, staat de boel weer stil. De windmeter is gehuld in een laag plaksneeuw :D.