regenbui schrijft:
Gr Ron.
Hoi Ron.
Kijk eens even op mijn site instrumenten en projecten en verwarming regenmeters.
Deze kun je kopen bij conrad (verwarmingsfolie) en kost geen drol 7.50,- en is ook nog goedkoop in gebruik wat wil je nog meer vreet maar 1 Watt.
Je moet dag nog even een transformator deze kosten ook niets op de kop tikken.
En een thermostaat het mooiste die ook op mijn station aanwezig is deze kun je zelf instellen naar gewenste temperatuur waarin de verwarming moet aanspringen.
Groeten Ronnie.. B)[/quote]
Hoi, Ok daar gaan we weer. Zoals eerder op dit forum al is aangegeven, verwarmd de folie alleen de regenmeterkegel. Bij vorst en sneeuw loop je de kans dat het Tippet-Bucket systeem vast vriest. De verwarming van de fabrikant is een ruimte verwarming, dit is niet voor niets zo geconstrueerd. Je kunt het originele kopen maar voor een paar tientjes kan je zelf iets in elkaar zetten.( zie:
http://www.hetweeractueel.nl/forum/davi ... rslagmetergroeten Theo[/quote]
Beste Theo.
Ik heb drie regenmeters twee hiervan zijn verwarmd met verwarwijngsfolie de Hellmann pluviograaf hier zit een 500 watt verwarming in maar deze regenmeter is ook 1200 mm hoog. En als
ik die deze winter had gebruikt dan had ik nu een energie rekening van heb ik jou daar. Nee het kan ook anders zie foto, onze hobby moet ook leuk en zeken betaalbaar blijven. De Thies-Cliema wordt ook verwarmt door folie en plak dit op verschillende plekken in je regenmeter wees creatief het is allemaal al duur genoeg.
Groeten Ronnie..