Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door tinuz97
osjohn schrijft:
tinuz97 schrijft:
De 15 past dus ook als ik het goed begrijp? (zit een 11 in toch standaard zoals ik begrijp?)
Goh,scheeld toch wel enorm veel geld ja.
Maar dat is iets over 2 jaar als mijn garantie pas weg is ;)

Je kan een nieuwe Temp-Hum.sensor alleen in het "oud" type Vantage solderen, de nieuwe vervangende orgn. Vantage sensor is geheel gesealt waarbij het solderen bijna niet mogelijk is. !!!! eerst kontroleren naar oud of nieuw type !!!!

Voor de normale amateur is het toch een zeer groot risico om dat zeer kleine smd,tje ( voelertje) zonder hem te beschadige te solderen, !!!! bezint voor je begint !!!!

John

O dat wist ik niet John.
Bedankt voor de tip,alhoewel ik ervaring heb smd solderen,ben/was ik niet bewust van de seal :ohmy:
Door tinuz97
osjohn schrijft:
Ik kan de foto,s niet goed op de site krijgen, dat is toch erg lastig.

Zie hier het verschil !!! eerst losschroeven en goed nadenken.

John

Nou,dat is mooi (met een vleeswaren waar ik niet mee mag gooien) !
Doen ze zeker expres dat je 125 kan gaan betalen na de garantie :angry:
Hoe je dat is hemelsnaam verwijderd krijgt........
Is dat epoxyhars ofzo?
Door Snarf2000
HIJ DOET HET !!!!!!!!!

Website update komt in de loop van de avond.

Eerst lekker bakkie.

Dus, heb je een oud type sensor, dan is zelf repareren een goedkope oplossing.

Hou mijn website in de gaten.
Ik heb een heleboel foto's erbij

Groetjes Blije Frans :P
Door petergroeneveld
Snarf2000 schrijft:
HIJ DOET HET !!!!!!!!!

Website update komt in de loop van de avond.

Eerst lekker bakkie.

Dus, heb je een oud type sensor, dan is zelf repareren een goedkope oplossing.

Hou mijn website in de gaten.
Ik heb een heleboel foto's erbij

Groetjes Blije Frans :P

Proficiat Frans, :cheer: dat heb je goed uitgezocht. Zou bij de nieuwe sensor toch even proberen of ik de beschermlaag eraf kan peuteren en kijken wat je tegenkomt waarschijnlijk zie je dan het printplaatje. Hij is toch al stuk dus dat kan geen kwaad om het te proberen. ;) Op de foto van John kun je zien dat het een soort dekseltje is wat onder een beschermlaagje zit dus misschien wel heel simpel te wisselen.
Door Snarf2000
BLIJ BLIJ BLIJ ben ik weer.

Na vanmiddag een 45 minuten bezig te zijn geweest heb ik het voor elkaar gekregen om de nieuwe sensor te monteren.

Ik heb alles zo volledig mogelijk met text en foto's al op mijn website gezet.
Ik hoop dat jullie (die ook met een kapotte sensor zitten) veel informatie van deze actie zullen hebben.

Het was een leuk project waar ik met zenuwen en plezier aan heb gewerkt.
Want het was wel priegel werk.

Zonder loep of vergrootglas gaat dit trouwens niet lukken.

Veel plezier met de informatie.

Het hele verhaal vind je op http://www.meteonoordwest.nl
Onder NIEUWS in het menu vind je wat je zoekt.

Groeten en veel soldeerplezier

Frans Veenstra
http://www.meteonoordwest.nl
Afbeelding
Door RZw
Ik had dus het zelfde probleem en heb de boel ook maar eens uit elkaar gehaald om te kijken welke sensor erin zat. Bij mij is de printplaat aan de onderzijde ook afgedekt met rubber dus solderen wordt dan lastig. Maar na e.e.a. afgeblazen en gekwast te hebben toch maar weer eens het stekkertje in de ISS gestopt. En warempel, ik had weer een temperatuur! Dus heb het geheel schoongemaakt en weer terug gestopt. En het werkt weer! Ben dus minstens net zo blij als Frans ;) .
Maar wel knap dat dat gepriegel gelukt is!
Door osjohn
tinuz97 schrijft:
osjohn schrijft:
Ik kan de foto,s niet goed op de site krijgen, dat is toch erg lastig.

Zie hier het verschil !!! eerst losschroeven en goed nadenken.

John

Nou,dat is mooi (met een vleeswaren waar ik niet mee mag gooien) !
Doen ze zeker expres dat je 125 kan gaan betalen na de garantie :angry:
Hoe je dat is hemelsnaam verwijderd krijgt........
Is dat epoxyhars ofzo?

Wel even de volgende melding, bij een Vantage met een beluchter ( fan ) is de demontage en montage geheel anders als Meteonoordwest;

onder het zeefje verwijderen, van onderaf de schroven losschroeven, de hele beluchtings kamer naar onder halen, dan zie je vanzelf, na het wegnemen van de fan, dat de sensor verticaal en los uit de beluchtingskamer te schuiven is.

Als iemand zelf de sensor wil solderen, gebruik altijd soldeertin 60/40 om oxidatie te voorkomen.

O'ja, je ziet mij de nieuwe sensor van Davis dat hij ook 90 graden anders gesoldeert zit, zal ook wel een rede hebben.

John
Door Snarf2000
Update !!!

Net nu ik dacht dat alles in orde was met mijn sensor, gaf deze gisteravond weer streepjes in de console weer.

De nieuwe SHT11 heeft de zelfde kuren als de orginele die door DAVIS wordt gebruikt.
Weer met een hoge lv knalt hij er weer uit.
Vorige week ging hij door met 99 a 100%.
Conrad melde mij dat ik een nieuwe mag bestellen, en de oude moet retourneren.
Deze wordt dan vergoed.
Deze keer ga ik wel voor de SHT15.

grrrrr, kan ik weer alles lossolderen.

Frans.
www.meteonoordwest.nl
Afbeelding