Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Het is weer opgelost hier.

Bij de fotograaf vanmiddag een batterij gehaald. Varta Lithium 3 Volt CR 123
Meteen 2 gekocht. 1 op reserve.

Inmiddels is de batterij vervangen door de nieuwe en ISS werkt weer perfect,Console opnieuw opgestart en melding is nu ook weg.Bedankt voor de reactie's.

Mvg en Fijne Kerstavond en Kerstdagen gewenst.

Martijn
Door ws vreewijk
:) fijn Martijn :) heb je geluk dat het alleen je batt was,laterss.

Een fijn feest gewenst.

mvr gr Chris
Door Mike
ws vreewijk schrijft:
edit: staat je schakelaartje voor de test wel uit anders gaat het ook hard met je batt

Ehhm, welk schakelaartje bedoel je?, want misschien staat deze idd nog "aan".
Door weerzoetermeer
Blz 10 en 11 in de handleiding van de ISS. Nr 4 van de dip swiths alleen gebruiken voor testen. Hij moet dus in zijn normale stand uit staan.

Gr.
Thierry
Door Mike
Hmm, gaat er soms een ledje knipperen in die testmodus?

Alle switches staan hier overigens omlaag.
Door ws vreewijk
:) Mike er zit in de ISS rechts boven een dip schakelaartje
als hij aan staat knipperd er een groen ledje dus dat zie je snel genoeg

als dat continue aanstaat dan vreetie je batt wel leeg ja.

gr |Chris

EDIT:
alle dip switches naar beneden dan staat de test op uit dus dt zou goed zijn.
de meest rechtse is de test dip switch,staat die omhoog dan flitst de led ten teken dat hij zend,doet die niks is er iets aan de hand,baat leeg super cap stuks enz.

http://www.davisnet.com/product_documen ... manual.pdf

lEES DEZE PDF FILE MAAR
Door Mike
Oke, is duidelijk.
De test stond dus gewoon uit, ik heb hem even omhoog gezet en toen begon dus dat ledje te knipperen om de 2.5 seconden.

Las o.a dit topic even door omdat ik zo ongeveer elke 6 maanden mn batterij moet vervangen en ik wat zat te speuren naar een 3volt CR123A Li-ion oplaadbare batterij, die zag ik voor €10,- ergens op internet en de oplader daarvoor heb ik al, vandaar.

Maar Heren, bedankt voor de info, hij stond iig niet in de test modus :)
Door weerzoetermeer
Hoi Mike,

Voordat je iets met oplaadbare batterijen gaat doen (wat ik overigens niet zou doen) zou ik toch eerst eens kijken wat de oorzaak is dat je elke 6 maanden een nieuwe batterij moet plaatsen. Dit is namelijk geen normale situatie.

Vragen die in mij opkomen....

Staat de ISS met het zonnepaneel wel op het zuiden gericht?

En staat hij dan de hele dag in de zon?

Zit het kabeltje van het zonnepaneel wel goed verbonden op het moederbord? (je zou met een multimeter kunnen meten of het zonnepaneel wel of geen spanning geeft, normaal 2,4 volt)

Is de condensator onder de witte kap nog in orde? (lekkage sporen bij de pootjes)

Als ik kijk naar mijn eigen ISS gaat de Lithium batterij van de Hema al 3 jaar mee.......

Gr.
Thierry