Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Eckie76
Epicratus schrijft:
Batterijen zijn oke en console is aangesloten op netspanning.

Heb je de batterij in de ISS gecontroleerd? Volgens mij heb jij het steeds over de batterijen in de afleesconsole.
Door jeroenzwart
Ron,

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ken het probleem bij één van mijn hum/temp-sensoren. Deze had ik eerst buiten, waarbij hij geregeld uitviel bij vochtig weer. Ik heb hem nu omgewisseld met een sensor die ik binnen had geplaast. De sensor werkt nu weer redelijk, maar zodra de RV boven de 60% komt valt hij toch weer geregeld uit...

Groet, Jeroen
Door Snarf2000
Helemaal correct.
Ik heb hier destijds een topic over gemaakt.
http://www.hetweeractueel.nl/forum/davis-weerstations/16543-temperatuursensor-stopt-bij-luchtv-van-99

Waarschijnlijk is dit bij jou ook dit het geval.

Na dit topic verhaal kreeg ik later weer een storing op dezelfde manier.
Het hele verhaal heeft dus toen eigenlijk niets geholpen.
Droogblazen van de sensor is makkelijker dan de hele zooi vernieuwen.

Nu heb ik een klein ventilatortje boven de sensor geplaatst.
Heb nu helemaal geen last meer van uitval.

frans
Door Epicratus
Dit antwoord kreeg ik van Dick van de Wijngaard waar ik het station indertijd heb gekocht. Dus ik zal hem eens naar binnen halen.

Waarschijnlijk is de sensor verzadigd geraakt door vocht of zit er een waterdruppel op. Het beste kun je het station droogstoken, naar binnen halen zodat de sensor opdroogt. Als het probleem verholpen is of zich weer voordoet is waarschijnlijk dat de sensor defect is.

Deze kun je hier bestellen buiten de garantie van 24 maanden welke wij geven om.

http://www.weerstationkopen.nl/vp2-th-s ... ts_id/1696

Indien je de defecte sensor retour stuurt aan ons krijg je 45 Euro retour.
Door Epicratus
Eckie76 schrijft:
Epicratus schrijft:
Batterijen zijn oke en console is aangesloten op netspanning.

Heb je de batterij in de ISS gecontroleerd? Volgens mij heb jij het steeds over de batterijen in de afleesconsole.

Als die bijna leeg zijn krijg ik daar altijd een melding van en nu dus niet ze zijn trouwens nog niet zo lang geleden vervangen.
Door Epicratus
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Peter,

Zit de datalogger in het display of in een Envoy?

Gr.
Thierry

Envoy