Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hallo Jeroen,

Teflonspray en siliconenspray zijn geen smeermiddelen als zodanig ,het zijn middelen die een beschermende werking hebben , zoals vuil afstoten voor het oppervlak,siliconenspray is zeker geen smeermiddel als dit in de lagers komt zullen deze stroever gaan lopen, wat je kan doen als je wilt smeren, gebruik dunne naaimachine olie ,als deze goed ingetrokken is kan je het geheel met een dun laagje teflonspray behandelen dit geeft een bescherming tegen vuil omdat het oppervlak zeer glad wordt.

groeten Nol Versteeg
www.meteoeersel.nl
Door gerrit32
nolversteeg schrijft:
Hallo Jeroen,

Teflonspray en siliconenspray zijn geen smeermiddelen als zodanig ,het zijn middelen die een beschermende werking hebben , zoals vuil afstoten voor het oppervlak,siliconenspray is zeker geen smeermiddel als dit in de lagers komt zullen deze stroever gaan lopen, wat je kan doen als je wilt smeren, gebruik dunne naaimachine olie ,als deze goed ingetrokken is kan je het geheel met een dun laagje teflonspray behandelen dit geeft een bescherming tegen vuil omdat het oppervlak zeer glad wordt.

groeten Nol Versteeg
www.meteoeersel.nl

Helemaal mee eens.
Ik heb in het verleden een ander type windmolentje schoongemaakt en gesmeerd met ciliconenspray.
Dit bleek geen goede actie te zijn geweest.
In het begin liep alles heel soepel, maar dat heeft niet lang geduurd.
Ik heb dit niet meer goed gekregen en het geheel vervangen door de Vantage Pro.
Hier heb ik nooit spijt van gehad. De eerste actie wel.

Groet,
Gerard
Door jacg
Ik spreek ook uit ervaring, nooit gaan smeren, gaat eerst even soepeler maar daarna heb je een reden om een vp2 aan te schaffen, en als je die al hebt toch een reden om die nieuwe versie van de windvaan te kopen.
Door jeroenzwart
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga dus zeker niet smeren, een gewaarschuwd mens telt voor twee! :cheer: