- 03 aug 2011, 19:35
Hoi Allemaal,
Wow wat een reacties.Zo zie je maar weer,zoveel mensen zoveel ideeen!Dit zijn leuke discussies,dank allen.
Terug te komen op een geijkte thermometer hier eerder in deze topic.Ik werk in een ziekenhuis en daar hebben ze in het laboratorium van deze geijkte thermo's liggen.Deze liggen in houten kistjes,met allemaal bescherming erom heen,in kasten met temperatuurbeheersing en wel tig sloten erop.Nu zou ik eens kunnen vragen of ik eens eentje kan lenen.:blush:Of dat ik mn weerstation eens daar naar toe mag nemen om te ijken... Nu heb ik in mn opleiding geleerd,hoe kleiner het gebied van meting is(+ en- schaal)hoe nauwkeuriger men iets afleest(in dit geval meet).Ik ben het met Nol Versteeg eens dat het pure electronica is,en dat er best afwijkingen in kunnen zitten.(Dank Nol voor je interessante uitleg)Nu denk ik dat het temperatuurverschil(enkele 10 de) en het ander station in mijn woonplaats te verwaarlozen is.De barometer is inderdaad iets anders:Mijn station wijkt enkele 10de af van het zijne en we zijn beide een S station.Nu woon ik tussen airport Eindhoven(Welschap) en vliegveld Kleine Brogel-U.S.A luchtmachtbasis(B)en raar om te zeggen ,maar ook daar kan er een groot verschil in barometerstand in zitten!Wat is nu de waarheid zou ik zeggen..:S Vandaar dat ik regelmatig kijk op de actuele barometerkaarten op het net.
Ik denk dat ik moet leven met het kleine temp en barometer verschil.
Fijne avond Josje