Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Er wordt ook advies gegeven om de ventilator elke 2 jaar te vervangen.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Dus eigenlijk, hoe lang gaat hij werkelijk mee.

Dat lijkt mij meer een advies om de portemonnee van de leverancier te vullen....

Ik heb hier de Daytime Fan Kit later ingebouwd en draait ook op Winterse dagen mits voldoende Licht, de Zon hoeft er niet vol in te schijnen, Beetje licht is al genoeg.

En Frans, Ventilator demonteren in de Winter lijkt me niet nodig, Bij mij Draait ie dus gewoon, anders kun je hem altijd nog uitzetten door er een schakelaartje of zo tussen te bouwen

Draait al meer dan 2 jaar hier zonder problemen, Wel is aan te raden inderdaad af en toe eens de Fan schoon te maken omdat deze dus ook stof ,Spinnenwebben en dergelijke aanzuigt.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden
Door tjabine
Ik heb hier een daytimefan draaien die ik aangesloten heb aan adapter.
Deze draaid 24/7.
Bij mij is hij ongeveer 2 jaar meegegaan, hij draaide nog wel maar niet geheel stil meer zeg maar.

Gr Ron.
Door eugel
Ook hier draait de fan nu 24/7.
In verband met wederom weer problemen met de accu`s besloten om de fan hier 24/7 te laten draaien.
Nieuwe fan besteld en geplaatst. Oude doet het nog wel maar lagertje begint herrie te maken. Voorlopig blijft ie op de reserveplank liggen.

Oude fan heeft het zo`n 3 jaar uitgehouden via het zonnepaneel GEEN 24/7 dus.

De nieuwe fan wordt gevoed door een omvormertje die ruim 1,5 volt levert aan de fan.
Ben benieuwd hoe lang de fan het hier uit houd als ie 24/7 draait.

Trouwens weet iemand wat de maximale spanning is die de fan mag hebben? Het zonnepaneeltje van de VP2 levert max. zo`n 1,92 Volt als ik het goed heb. Is dit de maximale spanning die de fan mag hebben? Kan hier geen info over vinden.
Door Oebele
Je kan de ventilator van het motortje trekken en het asje ter hoogte van het
messingbusje even smeren met b.v. een zeer kleine hoeveelheid WD40.
De ventilator er dan weer opdrukken (niet te ver).

Een soepel draaiend motortje gebruikt bovendien minder energie waardoor de batterijen
bij de 24 uurs versie veel langer meegaan.