Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door AenG
tjabine schrijft:
AenG schrijft:
Ik vraag mij af of dit euvel nog voorkomt bij de nieuwe VP2+. Hoe oud is jouw VP2 Gert?

Gr. Geert

Als het goed is is het probleem opgelost bij de nieuwe sensor
die is voorzien van transparante coating op de printplaat.
De meeste van ons zullen nog de zwarte coating hebben.

Gr Ron.

Gelukkig.... weer een zorg minder.
Door teesee64
AenG schrijft:
Ik vraag mij af of dit euvel nog voorkomt bij de nieuwe VP2+. Hoe oud is jouw VP2 Gert?

Gr. Geert

Heb ook al verschillende verhalen gehoord over dit probleem bij de nieuwste versie van de VP2. (bedoel de versie die verkocht is in 2011) Op zich wel vreemd dat Davis de gedupeerden niet uit de brand helpt. Is toch een fabrieks/ontwerp fout lijkt mij en dat hoort gewoon goed opgelost te worden.

Van de VP2 mag je toch verwachten dat dit soort zaken niet voor zouden mogen komen.....

Groet,

Theo
Door AenG
Weerstation Aalten schrijft:
die van mij is in 2011 gekocht dus hoop ik hier geen last van te krijgen.

Marcel

Die van mij heb ik in 2010 gekocht. Misschien dat in de plus versie de verbeteringen zijn aangebracht (bv. een nieuwe condensator).
Door WeerStationWoerden
hoi Chris
ben het wezen halen maar ik ga vandaag niet het dak op
ivb harde wind ..

zal morgen eens afwachten
bedankt voor je tip

Mvg Gert

ws vreewijk schrijft:
Alsie toch rip is zou ik het volgende proberen

Leg hem eens een uurtje in alcohol van 96% (apotheek) goed laten drogen daarna en proberen.

GEEN SPRITUS DAT BEVAT WATER EN ANDERE STOFFEN.

Baat het niet dan schaad het niet.

gr Chris

Sommige hebben Diphosphorpentoxide geprobeerd echter kan ik je dat afraden de resultaten zijn wisselend.
Door WeerStationWoerden
hoi Geert
maart 2009 volgens de gegevens uit de wd map op mijn server
model = 6152EU
er staat geen datum op

Mvg Gert

AenG schrijft:

Gr. Geert
Door WeerStationWoerden
hoi Theo
vind het zelf ook erg raar
nu ging mijn windmeter pas ook al kapot (as windvaan zat bijna vast )

en vochtproblemen… tja dit spul is toch gebouwd voor buiten
nu heb ik trouwers wel zins 2 maanden een verwarming in de regenmeter die er boven staat ... veroorzaakt dat soms condens in de temperatuur meter ?
ja je gaat van alles denken

Mvg Gert

teesee64 schrijft:
AenG schrijft:

Gr. Geert

Heb ook al verschillende verhalen gehoord over dit probleem bij de nieuwste versie van de VP2. (bedoel de versie die verkocht is in 2011) Op zich wel vreemd dat Davis de gedupeerden niet uit de brand helpt. Is toch een fabrieks/ontwerp fout lijkt mij en dat hoort gewoon goed opgelost te worden.

Van de VP2 mag je toch verwachten dat dit soort zaken niet voor zouden mogen komen.....

Groet,

Theo
Door Josje
Pas op met 96% alcohol!Ik kan het weten,komt het op je huid,het verbrand onmiddelijk!
Beter om even naar Kruidvat e.d te gaan ,en haal gedenatureerde alcohol 70% voor huid en instrumenten. Deze gebruiken wij in ziekehuis ook om jodium,van de huid af te halen.Deze cleant even goed!
Groetjes Jos
Door WeerStationWoerden
bedankt voor de waarschuwing Jos
ik heb het gehaald bij de Kruidvat
alcohol ketonatus 96% reinigen van huid en instrumenten !!

mvg Gert

Josje schrijft:
Pas op met 96% alcohol!Ik kan het weten,komt het op je huid,het verbrand onmiddelijk!
Beter om even naar Kruidvat e.d te gaan ,en haal gedenatureerde alcohol 70% voor huid en instrumenten. Deze gebruiken wij in ziekehuis ook om jodium,van de huid af te halen.Deze cleant even goed!
Groetjes Jos