Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door tjabine
SpeedyGJ schrijft:
Ik krijg nu een beetje vermoeden dat het systeem defect is, wat en hoe weet ik niet maar als ik naar zijn history data kijk was de laatste meting op 26-10-2012, temp van 73 graden wijst op een defect lijkt me?

Mooi dat hij werkt nu zit je alleen nog met de 73 graden die hij aangaf in de data bij de vorige eigenaar.
Suc6 daar mee.

Gr Ron.
Door Snarf2000
Ik zei toch dat je naar je dipswitches moest kijken? :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Frans
Door SpeedyGJ
73 graden is 1X voorgekomen maar hou het wel even in de gaten.

@Frans:
Helaas werkt de Vue heel anders dan de Vp2.
Wat ik niet wist was, dat tijdens het opstarten van de ISS een ledje gaat knipperen die eigenlijk dient op welk kanaal die staat. Het ledje knipperde dus 2X maar in de Vue stond deze dus op 1, meestal is dat standaard ook zo.
Het is dus niet even een switch naar een kanaal stellen zoals bij de VP2.
Nou ja we hebben iig weer wat geleerd.

Vanmorgen stond die achter huis, gezien de verhuizing nog even laat wachten (max 7 weken voor asbestonderzoek) heb ik em boven op dak gezet aan een 5m paal, metingen zien er gelijk stuk beter uit :) Moet wel even de batterij vervangen gezien deze leeg zijn, wordt pas volgende week helaas.
Voor de rest nog een beetje uitzoeken, leuke is dat de grafiek ook realtime windsnelheid laat zien :)

Zo dat was het weer :D
9.8gr bij Z3/4bft :D
Door hanszzz
Hopelijk heb je hier meer geluk mee GJ ;)

Ben benieuwd hoe de vue meet ten opzichte van de vp2 :blink:

Succes ben benieuwd op je data :silly:

grt Hans
Door SpeedyGJ
De Vue meet het zelfde als de VP2, echter is het een heel ander systeem.
Eenheden zijn gewoon dezelfde, al ben ik het niet helemaal eens met de windvaan die onderaan zit, als ze die nou gewoon boven op hadden geplaatst zou het al een heel stuk netter uitzien, en zou het ook beter zijn voor de meting van de windrichting, want als de wind richting de paal komt waar de windvaan zit (in mijn geval oost) dan zou je door de paal verschil krijgen in de windrichting, nou is dit natuurlijk niet zo'n heel groot probleem.

Voor de rest gewoon 2.5 sec interval, echter met de console kun je iets meer dan met de Vp2, deze kan namelijk ook realtime windsnelheid laten zien in het grafiek, ik kan er wel een filmpje over plaatsen indien interesse ;)
Door Snarf2000
SpeedyGJ schrijft:
echter met de console kun je iets meer dan met de Vp2, deze kan namelijk ook realtime windsnelheid laten zien in het grafiek ;)

De laatste keer dat ik mijn console heb aangeraakt, was toen ik hem moest verwijderen ivm behangen :laugh:
Zo veel kijk ik op de console.
Maar ja, het kan soms wel een leuke optie zijn, maar of ik hem zou gebruiken???, denk het niet.
Dan kijk ik nog liever via de website naar de realtime gegevens.

Maar filmpjes zijn we dol op.

;) Frans
Door SpeedyGJ
Ik kijk altijd naar de console :) die gaat ook gewoon in de kamer hangen :)
Ik vind het wel handig als ik even niet kijk en dat ik dan de piek even mis :D
Filmpje zal ik zo meteen effe maken :D
Door SpeedyGJ
Nu alles mooi draait ben ik toe aan de volgende stap.
Ik had hier toevallig nog een USB kabel liggen die ik voor het weerstation kan gebruiken.
Hoewel ik eigenlijk serieel ben gewend is de USB toch even een omschakeling. Na wat zoeken en drivers te hebben geinstalleerd kan VirtualVP / Cumulus helaas geen contact maken.

Iemand die me hierbij verder kan helpen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9