Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door bgr
Hieronder de link naar AnemOs

[url]Sensor Davis Vantage Pro2[/url]

Was ik vergeten

BertGr.
Door nolversteeg
@Cris,

Ik heb vanmiddag geregelde een ventilator gesloopt, dit om te proberen een windmeter te maken met een hall transistor.
dit om mijn idee over het stroomverbruik op zijn plaats te zetten, en het probleen niet te verplaatsen naar de slechte batterijen en supercaps.

Wanneer je een reed switch gebruikt loopt er alleen maar stroom als de switch dicht is, als je een optocoupler of hall transistor gebruikt zal er altijd stroom lopen, zijn geen amperes, maar wel voldoende om de ISS plat te leggen.

Houdt dus in dat dit alleen maar goed gaat werken als je de ISS aan een adapter hangt.

Gr Nol
Door G. van Ee
Ik heb zins half 1998 een Davis Weathermonitor II en deze is verplaatst in 2000 naar een andere locatie.
Ik heb zins 2012 problemen met de luchtvochtigheid deze gaat of over de 100% of staat op 1% of nog gekker. Dit is een reden om mijn gegevens nu niet meer beschikbaar zijn.
Helaas is de luchtvochtigheid / temperatuur meter niet meer leverbaar, maar de rest werkt tot nu toe perfect, ik heb tot heden nog niets hoeven te vervangen.
Dus ook geen windcups, ik ben zeer tevreden met dit apparaat.

Groetjes,

Gert van Ee
Door Snarf2000
Ik ben ook wel eens verbaasd over de levensduur van sommige onderdelen.
Aanschaf 2008
Supercap vervangen 2009 en 2011
Anemometer vervangen 2011
Anemometer transmitter 2011
Temp/hum sensor 2010

Over de temp/hum sensor is al veel geschreven.
Davis heeft nu de 3e revisie in zijn programma staan.
Het verbaasd mij hierover dat er geen coulance regeling is voor het vervangen van de eerste 2 modellen.
Een reductie op een vervangende sensor zou op zijn plaats zijn.
Anders maken ze toch geen revisies als er geen problemen mee zouden zijn?

Grt. Frans
Door nolversteeg
Hoi Frans,

Wij Europeanen snappen het nog steeds niet, we zijn wel aan het denken, maar kopen het nog steeds.

"Die produkten zijn alleen maar om te verkopen en niet om te gebruiken".

Dit heb ik al eens eerder naar Davis geventileerd, wat betreft de Envoy8x.

En dan wordt het heel stil, ik denk dat er in Nederland niet meer dan 10 zijn, die ze gebruiken zoals Bart en ik, dus 2, op vragen krijg je een andwoordt, dat er aan wordt gewerkt maar dat is nu al een jaar geleden.

Verbeter mij als er meer envoy8x gebruikers zijn. een grandioos systeem , maar support 0,0.
Op de forums blijft het ook stil , personen wringen zich in allerlij bochten om er uit te halen wat zij willen.

MeteoHub heeft hem wel in de software meegenomen.

Gr. Nol
Door Snarf2000
Helemaal mee eens Nol.

En als mijn auto terug naar de garage moet voor een terugroep actie, omdat er een onderdeel moet vervangen worden, dan wordt dat kosteloos vergoed, cq vervangen.

Als Davis een productiefout heeft, dan ploeteren we net zo lang door om het draaiende te houden.
En als het onderdeel daadwerkelijk de geest geeft, mag je Dick contacteren voor een nieuw onderdeel.
En dan mag je er weer de volle mep voor betalen.
Garantie is prima (via een dealer), maar daar buiten, als je Davis benaderd, zijn ze meestal niet thuis.
En dus betalen we maar weer.

Zo heb ik ook nog een bijna defect ISS bordje liggen.
Hij doet het een hele tijd, maar dan opeens is het signaal weg.
Batterij er uit en de supercap een minuutje los en dan doet hij het weer voor een tijdje.

En Davis? RING RING RING Zucht :( Weer niet thuis.

Frans
Door nolversteeg
En dan te bedenken dat Dick nog niet eens meegenomen is in de officiele dealerlist voor Nederland.

Heel kort door de bocht, maar chapeau.
Door Prinsen
Mijn Davis was 11 jaar. (onbekabeld) Nu een bekabelde. De Davis werkt prima. Altijd heel goede service van Ekopower gehad.
Gr. Ans
Door Willy Peters
Dag Ans,

Ik heb zelf destijds ook voor een bekabelde versie gekozen. Dit omdat ik bang was voor storingsinvloeden van buitenaf. Achteraf was het misschien verstandiger geweest om toch de draadloze versie te nemen. Ik heb dus door onweersinvloeden de datalogger al een keer stuk gehad Ik ben dus erg benieuwd waarom je voor de bekabelde versie gekozen hebt?

Willy