Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door ws vreewijk
Tja mijn storie ongeveer 8 jaar geleden.

De usb versie kreeg ik niet stabiel op mn splinternieuwe vista pc alles geprobeerd wat maar mogelijk was .
Davis gemaild.

Dick om raad gevraagd uiteindelijk heb ik mijn logger mogen ruilen bij Dick,voor een seriele en die via een adapter naar usb op precies dezelfde pc en nooit meer een uitval gehad.

Geprobeerd toendertijd alternative driver batterij only extra ferriet kralen
Andere pc usb poorten van slaapstand. Extra hub geprobeerd en de rest weet ik niet meer maar weet wel dat ik dr van baalde
Nieuw weerstation nieuwe pc en nachtmerries.

Hopelijk kom je tot een oplossing,als progtrammeursnap ik niet dat je niet overstapt

Op windows7 migreren van je setup en gegevens is een peuleschil zelfs voor mij goed te doen.

Succes Gr Chris
Door Erwin Lankheet
Dag Chris,

Het vervelende is dat de lost connection altijd optreed rond 12:30 uur en dat kan ik niet verklaren. Zou de connectie op elk willekeurig moment uitvallen dan is de kans groot dat er iets hapert aan de hardware en is dit ook eenvoudig op te lossen door vervanging van betreffende hardware.
Waar ik aan zit te denken is dat er rond 12:30 uur een verstoring plaats vind maar door wie en wat is mij nog niet duidelijk. Het vreemde van dit alles is dat de USB muis en toetsenbord wel gewoon goed blijven werken.

Ik heb begrepen dat je ook bent overgestapt naar een seriele (RS232) datalogger maar dan een met een RS232 <-> USB convertor. Heb je dit bewust overwogen met USB convertor omdat er geen RS232 connector op de betreffende PC zit of was er een andere reden ?
Dit zal ik zeker als de ena laatste oplossing toe gaan passen. RS232 is namelijk minder storings gevoelig dan USB. Als het dan mee zit is een overstap naar windows7 niet nodig.

Groetjes Erwin.
Door ws vreewijk
Hallo Erwin,

Gegoogle bracht me er toen toe om dat zo te doen,er waren hele volksstammen die dr gek van werden,eerlijk gezegd dacht ik dat het probleem was opgelost tenzij het bij jou iets anders is.

Probeer eens om startwatch te instaleren misschien kan je daar iets mee.

Je zou kunnen proberen om het omgekeerde te doen als ik een
Usb naar serieel adapter maar dan moet je pc wel een seriele poort hebben,lijkt me goedkoper als een nieuwe seriele logger.

Schakel google updates hardenekkige updater trouwens uit. Schakel ook windows updates uit
Kijk of je virus scanner niet de boel bedot updates voor een dagje uit
Dan nog java updater

Mijn klagen bjj Davis leverde een mailtje op dat ze he.t niet konden reproduceren met andere woorden zoek het maar uit terwijl heel internet vol stond met de usb problemen.

Laat eens weten hoe het afloop.
Gebruik je weatherlink probeer dan eens VWS of WD

Gr Chris
Door T.J.
En dit is dus de reden dat ik een meteobridge gebruik en geen PC.
Geen gedoe met updates en storingen die met een pc kunnen gebeuren.

Succes met het vervolgonderzoek.
Door Erwin Lankheet
Bedankt voor de tip Chris en anderen.

De PC beschikt over een seriële poort en zal de optie USB -> RS232 zeker als volgende stap gaan testen indien nodig. Dit is inderdaad een stuk goedkoper.

Alle updates zijn al enkele weken uitgeschakeld en ik maak gebruik van VWS (Virtual Weather Station) nooit geen problemen mee.

Gisteren geen Lost Connection, maar dat kan een toevalstreffer zijn.
Nu 44 uur zonder problemen.
Door ws vreewijk
Hallo Erwin,

Ja kan ook je VWS cpu resourses wat hoger zetten.

Ga naar :

SETTING > PROGRAM SETTINGS beneden VWS CPU RESOURSES eens op HIGH zetten.

daarna close je moet je pc rebooten om actief te maken.

Je zou ook elke nacht de pc kunnen laten auto rebooten dat kan je in datzelfde schermpje instellen.

Wie weet is er wel een register wat problemen geeft heb ik ook ooit gehad
probleem was volgens mij mede door het webcam programma wat ik gebruikte en waardoor de pc wel eens in de problemen kwam.

O ik gebruik ook al een eeuwigheid VWS.

gr Chris
Door wsEpe
wat ook belangrijk is: de kabel van de usb logger mag niet in de buurt liggen van de 220V voeding van de pc en de console of anderen apparaten. Deze kunnen elkaar storen. Probeer deze eens zover mogelijk uit elkaar te houden.
Door Erwin Lankheet
De VWS instelling: SETTING | PROGRAM SETTINGS | VWS CPU RESOURSES van Medium op HIGH gezet.
Ben benieuwd of dit effect heeft. Vanmiddag weer Lost Connection rond 12:25 uur.

De kabel ligt ook helemaal vrij van andere kabels.

Een vraagje Chris. Is de omschakeling in VWS van USB simpel in te stellen door parameter: Communication | Communication | Davis Vanage Pro/Pro2/Vue (Serial Interface) te selecteren ?

Bedankt voor jouw vele tips Chris. Vanaf deze kant een prettig weekend.
Door ws vreewijk
Hallo Erwin,

Ja dat denk ik wel dat je hem zo moet instellen kwestie van even proberen.
Uiteindelijk werk je na de omzetting serieel.

Als het elke middag om dezelfde tijd is zou je om 12.00 uur auto reboot kunnen doen kijken of het dan weg blijft.

gr Chris
Door brugje
Kijk eens bij je internet setting welk profiel op dat tijdstip wordt uitgevoerd. Verander hiervan de tijd eens en je zult zien dat je uitvals tijd ook mee verandert.
Ik had vaak uitval rond middernacht waardoor de hele nacht geen upload. De tijden van die profielen aangepast en nu heb ik soms de uitval in het begin van de avond. Het gebeurt volgens mij op het moment dat er een profiel in uitvoering is. Kerstgroet Jan