Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door SpeedyGJ
Gisteren batterij gevonden alleen was het al wat laat en gezien de gegevens redelijk goed door gingen kon het wel even wachten tot morgen ;)

Vanmorgen keek ik even snel en om 4 uur lag alles plat en eigenlijk maar goed ook want nu kon ik zien van: Ligt het wel aan de batterij of niet.

Zonet de batterij vervangen, en als ik nu de reception info bekijk dan is deze 100% met 310 ontvangen gegevens achter elkaar aan, dit was daarvoor maar 101 als max!

Conclussie:
Deze hele discussie was te danken aan een bijna lege batterij en heeft verder niks met de neerslag en bebouwing te maken :) goed nieuws en bij deze mag het dicht!

p.s ik wil allen bedanken voor het mee denken van dit probleem :)
Door SpeedyGJ
Dan te denken dat alles opgelost was na een nieuwe batterij, niet dus want alles ligt er weer uit. Ik ben bang dat de condensor lek is, morgen ga ik toch onderhoud plegen dus de vraag is: waar kan ik aan zien als die condensor lek is?
Door SpeedyGJ
Ben opnieuw naar de pier gegaan om die anemometer transmitter kit uit te proberen en tot mijn verbazing werkt die! Alleen de batterij is zowaar leeg dus ik kon het alleen even testen.

Heb ook het bereik getest maar dit is fucked up! Nog geen 20 meter dus dat wordt em effe niet. Probleem ligt bij de antenne die is afgebroken, dit verhaal heb ik al eens eerder besproken maar kon em niet meer terug vinden.

Weet iemand wat voor kabel en antenne eraan kan? Misschien dat een goeie antenne het bereik kan vergroten?

Als dit opgelost ik kan de windmeter mooi blijven hangen en het ISS station naar achteren, op deze manier zijn alle problemen dan opgelost :)