Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door SpeedyGJ
Als ik de vaan verander dan doe ik het inderdaad de onderstaande :)
Tevens neem ik gewoon de console mee naar boven of ik laat mijn vriendin in de achtertuin schreeuwen :D N.P dus :)
Volgende week ook hier de nieuwe vaan :)
Door petergroeneveld
reitsma1960 schrijft:
petergroeneveld schrijft:
Hoi Oebel,

Is de nieuwe windvaan nogal simpel uit te wisselen, las dat er geen inbussleuteltje bij zit. :(

Groeten,
Peter.

Hoi Peter,

Ja, op zich simpel te vervangen alleen moet je hem wel goed richten en dat is lastiger als je je basisstation niet kunt zien. Ik kon alles even gemakkelijk naar binnen halen en dit controleren met mijn basisstation. Wanneer je de oude windvaan namelijk verwijderd zie je een soort glad busje waar de windvaan opschuift zonder inkeping oid. Je draait hem vast door een boutje met het inbussleuteltje vast te draaien. Het busje draait erg soepel en dan ben je direct de richting kwijt. De windvaan kan op alle mogelijke manieren worden gemonteerd alleen klopt je richting dan dus niet. Dus je moet eerst busje goed richten (ik heb even exact noord gericht, dan kijken op je basissatation of die ook noord aangeeft)en dan windvaan erop monteren. Controleren als die naar noord wijst of ook basisstation exact noord aangeeft. Best een lastig en precies klusje.
Dit is oppassen. Het is niet even simpel verwisselen hoog op een mast.

Een tip is: Zet windvaan bijv. in richting noord. Draai inbusje los. Zorg dat je hem recht naar boven eraf trekt zonder hem iets te verdraaien. Druk dan precies in dezelfde positie/richting de windvaan er weer op en draai inbus boutje vast. Daarna controleren met basisstation.

Succes.

Groet,
Oebel

Hoi Oebel,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, wilde toch volgende week een wireless temperature station bestellen, voor meten op 10cm, dus dan kan ik 'm gelijk meebestellen scheelt weer in de porto kosten. Als hij binnen is zal ik je manual erbij houden dan kan het niet meer mis gaan. ;)

Groeten,
Peter.
Door AenG
Hierbij wat foto's van de oude en de nieuwe windvaan.
Zo te zien hebben ze de hele constructie veranderd. Dit is aan de onderkant goed te zien.

Bijlagen
windvaan1.jpg
windvaan1.jpg (29.54 KiB) 2920 keer bekeken
Door kees ws middelburg
Inderdaad een groot verschil
Zal in de winter zeker het vastvriezen tegen gaan lijkt me
Door AenG
kees ws middelburg schrijft:
Inderdaad een groot verschil
Zal in de winter zeker het vastvriezen tegen gaan lijkt me

Ik hoop dat dit inderdaad de oplossing is tegen het vastvriezen.

Bijlagen
windvaan4.jpg
windvaan4.jpg (18.44 KiB) 2920 keer bekeken