Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Met jouw recentie levert dat voor de Vantage dus een vijfje op ?

Dat klopt, wil je een voor mij leuk uitziende webpagina bouwen zal je zoals ik een aantal softwarepaketten erbij moeten kopen.
Weatherlink staat bij mij zelfs niet op het web, ze hadden voor mij gewoon de drivers mogen leveren, en niet zoals nu een adaptertje met een stukje voor Amerika geschreven software voor een giganties hoog bedrag.

John van Os
Daar is geen oplossing voor en het is een ding een de grote lijst met minpunten die ik hier inmiddels heb liggen over de VP2. De waarden op de console worden na middernacht namelijk afgerond en vervolgens van Fahrenheit omgerekend naar Celsius. Daar loopt het fout en wordt de boel ver****. Ben Lankamp was daar al achter gekomen met het ontwikkelen van het programma WXdata toen ik het eens bij hem aankaartte. Dacht eerst aan een bug in dat programma, maar blijkt dus een van de vele bugs te zijn bij Davis. VP2 is niet zo goed als vaak maar beweerd wordt. Denk dat we maar eens op de veel professionelere toer moeten gaan, mischien dat je dan waar voor je geld krijgt.

Groet uit Beieren, Wilber

Niek_Emmen schrijft:
Hallo

Ik heb sinds kort de VP2 gekocht. Super ding vind ik. En al helemaal dat je de min/max waarden van de laatste 24 dagen kan aflezen. Alleen die waarden min/max waarden worden minder betrouwbaarder wanneer de dagen vorderen. Zoals bijv. 3 juli was het nog 29.7 graden geworden als max temp.
Kijk ik dag verder nog is naar die datum, staat er ineens als max temp 30.0 graden! En gisteren was het 20.9C geworden als max temp, kijk ik nu staat er ineens een max temp van 21.1:S En voor de min temp geldt dat precies hetzelfde alleen dan vaak wat tienden naar beneden. Nou merk je natuurlijk die 3 tienden graad verschil niet. Maar als ik op vakantie was geweest en ik zag die 30C graden staan van 3 juli, had ik nog mooi een 2e tropische dag gehad terwijl dit niet zo was.

Wie kent dit probleem, en weet eventueel een oplossing?
Gooi jullie ervaringen er maar uit!

Met vriendelijke groet,

Niek Groote
Incorrect, waarden op de display zijn goed tot middernacht, dan zijn de waarden van de vorige dag niet meer correct. Waarden worden wel gewoon correct weergegeven in de databestanden die elke 5 minuten (of hoe je het ook hebt ingesteld) worden opgeslagen. Jammer dat Ben Lankamp hier niet schrijft, hij kan je er alles over vertellen.

weerzoetermeer schrijft:
Heren,

Gister en vandaag eens een beetje rond wezen vragen en het blijkt altijd al zo te zijn geweest.

Volgens een reactie van Davis komt dit door afrondings verschillen tussen Fahrenheit en Celsius, deze worden na 0.00 uur aangepast. Meestal gaat het om 1-2 tienden erboven of onder.

Nou dat is lekker dan. Ik vind het persoonlijk een raar antwoord waar ik niets mee kan. Als dit zo is begrijp ik dat de temperaturen in het display de juiste zijn. Alle verzamelde data is dus niet goed. Leuk om te horen...

:(

Gr.
Thierry van Wijland
Het lijkt mij dat de logger de ruwe gegevens opslaat en daar dus geen bewerking over los laat. Als ik mijn logger na een paar dagen uitlees heb ik de juiste gegevens. Hoe duur Weatherlink plus logger kost? Volgens mij iets van 150 euro. Je moet zowiezo de logger hebben wil je met software aan de slag gaan. Ander software zoals Weather-Display werken niet zonder de logger. Serial rs232 is een aanrader. Sommige hebben problemen met de USB logger. Maar goed...je moet natuurlijk wel over een rs-232 poort beschikken

Gr.
Thierry van Wijland
weerzoetermeer schrijft:
Het lijkt mij dat de logger de ruwe gegevens opslaat en daar dus geen bewerking over los laat. Als ik mijn logger na een paar dagen uitlees heb ik de juiste gegevens. Hoe duur Weatherlink plus logger kost? Volgens mij iets van 150 euro. Je moet zowiezo de logger hebben wil je met software aan de slag gaan. Ander software zoals Weather-Display werken niet zonder de logger. Serial rs232 is een aanrader. Sommige hebben problemen met de USB logger. Maar goed...je moet natuurlijk wel over een rs-232 poort beschikken

Gr.
Thierry van Wijland

Goedemiddag,

Ik heb via Weatherlink dit probleem volgens mij niet.
Via het display werk ik niet met Min-Max.

Groet Bert
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7