Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Blijf bij de les, en denk niet overal verstand van te hebben.

Davis heeft in het geheel niets te maken met Zendamateurs,
Misschien 27Mhz piraten met kacheltjes.

Communicatie van de Davis gaat via de ether, en soms heel dicht bij de amateur frequentie.
Maar het kan NOOIT mogelijk zijn dat het ineens heel veel gaat regenen, omdat een zendamateur zijn hobby aan het uitoefenen is.
Ware het dat het gaat over een amateur,en geen piraat.

Iedereen zijn Hobby, Maar zoek wel uit waar de eventuele verstoring vandaan komt.

Groeten Nol
Door baroman
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

Blijf bij de les, en denk niet overal verstand van te hebben.

Davis heeft in het geheel niets te maken met Zendamateurs,
Misschien 27Mhz piraten met kacheltjes.

Communicatie van de Davis gaat via de ether, en soms heel dicht bij de amateur frequentie.
Maar het kan NOOIT mogelijk zijn dat het ineens heel veel gaat regenen, omdat een zendamateur zijn hobby aan het uitoefenen is.
Ware het dat het gaat over een amateur,en geen piraat.

Iedereen zijn Hobby, Maar zoek wel uit waar de eventuele verstoring vandaan komt.

Groeten Nol

Hallo Nol

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar ik kan mij nog herinneren in het verleden uit mijn 27 MC tijd dat deze wel eens stoorde op de TV trok horizontale strepen over je beeldbuis.
Dit gebeurde alleen wanneer je je mike in kneep, het kan dus mogelijk zijn dat je censoren daar ook op reageren, dit heeft niets te maken met je reed contact.
Er bevinden zich zoveel elektrische golven door de lucht dan je haast bang moet zijn als je op straat loopt dat je geröntgend wordt.
Neem alleen als voorbeeld de mobiele telefoons hiervan zijn er al meer, dan mensen op aarde!
Daarbij is dat je draadloze apparatuur wat gevoelige is en pakt dan ook snelle een storing op.

Ik zelf heb een hekel aan kabels en werk ze dan ook weg in de muur, maar kabels van je weerstation in de tuin of op het dak kun je op een mooie manier wegwerken door middel van een gootje of een buisje te nemen neem liever geen wit of je moet een wit huis hebben gebruik grijs dit valt minder op.

Groeten Ronnie..
Door weerstation
De problemen met de regenmeter lijken opgelost.

Nadat het reedrelais vervangen was leek het probleem opgelost te zijn echter na enkele dagen opnieuw neerslagmetingen bij droog weer.

Hierna de kabel tussen neerslagmeter en ISS vervangen. Dit bleek de oplossing voor het probleem.
De kabel ligt vanaf de regenmeter door de grond naar het ISS. Waarschijnlijk is er, ondanks dat deze in een buis ligt, vocht in de kabel gekomen.

Meten is weten. Bij het doormeten van de kabel bleek er een onstabiele hoge weerstand tussen de aders te bestaan. Dit zal dan ook de reden van de storing geweest zijn. Volgende keer eerst maar eens meten, weer iets geleerd.