Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weerzoetermeer
Hallo,

Hier hebben we zeker wat aan. John en AenG bedankt voor de info!

Van de week eens goed naar kijken!

Gr.
Thierry
Door tjabine
Hallo.

Ik heb dan eindelijk de daytime fan shield gekocht.
Deze ga ik deze week plaatsen op een net adapter zo dat hij dag en nacht kan draaien.
Mijn vraag is of iemand een foto wil maken van een davis vantage pro2 plus.
Die lijkt op de foto van onder open, en de daytime fan is dicht van onder.
Ik wil dus eigenlijk wat gaan knutselen om hem zo dicht mogelijk bij de plus te krijgen.
Als er iemand een foto wil maken van onder af zou dat mooi zijn.
Bedankt alvast.

Gr Ron.
Door petergroeneveld
Hallo Ron,

Weet niet of dit de bedoeling is maar heb even 2 foto's gemaakt van de onderkant, 1 met het zeefje erop en 1 zonder. Zie nu niet direct dat het aan de onderkant open is zoals je zegt maar misschien kun je er wat mee.

Peter.

Foto met zeef:

Bijlagen
24hFARSmetzeef.jpg
24hFARSmetzeef.jpg (55.4 KiB) 2885 keer bekeken
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Sinds een paar dagen weer bezig geweest met het fenomeen wind en de daylight fan,of deze nu bij wel of geen zon of dag en nacht moet draaien, het verhaal van www.weather.ricksturf.com/shelter.php, spreekt mij wel aan omdat ik dit van het begin af aan al gedaan heb. De ISS temp en Hum in een weerhut en de regenmeter appart.
Ik heb per ongeluk (?)twee verschillende type's kwikthermometers gekocht die met 0,1 graad af te lezen zijn. Door diverse malen de thermometers met elkaar te vergelijken kwam ik tot de uitkomst dat deze gelijk aan elkaar waren. dus binnen .1 graad nauwkeurig.dit alles gemeten in de weerhut met en zonder zon. In vergelijking met de temp hum van davis ook in de weerhut scheelde dit ongeveer een graad.dus hier is iets mis. ik ga ervan uit dat de davis gecalibreerd is bij aflevering zodat de zero en de span goed zijn. Van de winter heb ik diverse malen vergeleken bij 0 graden en zat deze 1 graad er ook in met weatherlink kan je dit aanpassen, naar beneden bijgesteld(Zero span?)en liep redelijk gelijk mee .Nu de temperatuur ging stijgen heb ik gezien dat de temp niet linear opliep.en 1 graad teveel aangaf. dus de temperatuur in de hut is niet gelijk aan de temperatuur in de iss die in de hut staat. Dan wind er doorheen met een fan onder de sensor met een accu en een zonnepaneel. 24 nuur draaien,ik heb nog 10 accus die geladen zijn dus ik kan het lang volhouden.als de zonnecel het niet kan bijhouden. gisterenavond heb ik voor een half uur de fan uitgezet geen zon en de temp in de ISS steeg met 0,25 graden met een HUM van +/- 95% de Hum bleef gelijk ik ga vanavond als de hum wat lager is deze test nog een keer uitvoeren om te zien of deze .25 graden daar aan ligt . Anders heb ik mijn twijfels over de accuratie van de Davis Temp sensor of ik moet deze laten calibreren.

Groeten Nol
Meteo Eersel
www.nolversteeg.nl
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Wat te verwachten was met een Hum van 50% geen verandering in de temperatuur van de ISS ik heb nu de temperatuur van alle metingen gelijk ISS en 2 thermometers 0,1 gr c met en zonder fan dus de luchtvochtigheid speelt hier een belangrijke rol ga nu de fan weer inschakelen en nog een uur meten.

Groeten Nol
Meteo Eersel
www.nolversteeg.nl
Door tjabine
Hoe is het afgelopen met je laatste uur meting?
Ik heb dit even op de voet gevolgt.
Heeft er ook nog iemand misschien een foto van de 24 uurs van uit elkaar?
De foto's van onder waren wel duidelijk, maar geven me even geen compleet plaatje
hoe het precies in elkaar zit.

Gr Ron.