Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door petergroeneveld
De fan is enkele dagen geleden toch nog stuk gegaan. Vandaag de nieuwe fan ontvangen en Dick heeft er batterijen van 1,2V 4000mAh bijgedaan i.p.v. de originele van 1,2V 2300mAh. :) De nieuwe fan loopt soepel en is fluisterstil.

Bijlagen
24h_Fan.jpg
24h_Fan.jpg (66.85 KiB) 2434 keer bekeken
Door petergroeneveld
Ook was ik al een tijdje het zeefje van de regenemmer kwijt. Hierdoor verstopte de uitloop regelmatig met vogeluitwerpselen etc. Heb de oude voor de nieuwe regenemmer van Davis vervangen. Voor vogels wordt het nu moeilijker om op de rand of in de emmer te gaan zitten :laugh: Wat ik minder vind ze hebben er reclame op gezet die goed te zien is.

Bijlagen
NewRainbucket.jpg
NewRainbucket.jpg (63.55 KiB) 2434 keer bekeken
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,
Je kan inderdaad de pech hebben dat een vogel de beker als toilet gebruikt, heb ik in 4 jaar tijd nog nooit gehad, en de uitnodiging is er echt wel.
Waar ik meer problemen mee heb is dat het zeefje wat ze nu gebruiken ook niet werkt.
De zaadjes van de bomen hier in de buurt, zijn heel plat, en 3,5mm doorsnee, die worden door mijn eigengemaakte zeef wel tegen gehouden, maar ook met de nieuwe zeef van Davis is het een probleem. Geen Fan, Maar de Oregon regenmeter heeft een betere zeef , heb het er al eerder over gehad , en Blokker heeft zo iets, gewoon het handvat er af zagen, en klaar is Kees.

Grieten Nol