- 25 okt 2009, 09:45
jorissynaeve schrijft:
Dit zal niet gaan lukken. de stroom opname van de folie is bij 12V 1A.
De batterij die jij uitgekozen hebt heeft een capaciteit van 47mAh. Dit houdt in dat de spanning van de batterij meteen in elkaar zakt. Kijk eens naar onderstaand voorbeeld. Als je een als spanningsbron een autoaccu aansluit. Stel dat deze accu bij 12V een capaciteit heeft van 45Ah. Dwz dat je in theorie gedurende 45 uur een stroom uit de accu kunt trekken van 1A. Stel nu dat de temperatuur een paar dagen onder de de 3 graden C is dan kun je er op rekenen dat de accu binnen 48 uur helemaal leeg is.
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is?
groet,
Willy
Bedankt voor vertaling.
Zou iemand weten of zo'n verwarm-folie kan aangestuurd worden door een 12V batterij ofwel het toch via netspanning+transo moet?
Voorbeeld batterij= Conrad artikel 650651 8A
Dit zal niet gaan lukken. de stroom opname van de folie is bij 12V 1A.
De batterij die jij uitgekozen hebt heeft een capaciteit van 47mAh. Dit houdt in dat de spanning van de batterij meteen in elkaar zakt. Kijk eens naar onderstaand voorbeeld. Als je een als spanningsbron een autoaccu aansluit. Stel dat deze accu bij 12V een capaciteit heeft van 45Ah. Dwz dat je in theorie gedurende 45 uur een stroom uit de accu kunt trekken van 1A. Stel nu dat de temperatuur een paar dagen onder de de 3 graden C is dan kun je er op rekenen dat de accu binnen 48 uur helemaal leeg is.
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is?
groet,
Willy