Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Zaferr
Tja, vanaf deze kant geen klachten! Heb het station nu 3 jaar, en nooit problemen gehad, een keer luchtdruksensor kapot, maar kon onder garantie laten maken.. Ook 2x batterij vervangen zonder problemen..
Door meteozwolle
In aanvulling op eerdere berichten van mijn kant

Ik heb zelf zeker wel vertouwen in de Davis VP2 stations en anders wel in de kennis/kunde en servicegerichtheid van mijn weerstation-leverancier (een bedrijf uit zoetermeer waarvan ik de naam niet zal noemen :laugh: )

inhoudelijk:

ik blijf problemen houden met de wireless anenometer en heb nog geen problemen met de ISS ervaren.Opvallend is wel dat als de verbinding wegvalt dan duurt het zeker een poos (uur of soms veel langer) voordat er weer verbinding mogelijk is tussen anenomter en console.

het weerstation is een hobby en ik vind het persoonlijk ook geen ramp maar als de apparatuur als semi-professioneel wordt gepresenteerd met bijbehorende prijsstelling, dan mag je er wel wat van verwachten toch ?
Door regenbui
I.v.m. het vervangen van de batterij zonder hierdoor vervolgproblemen te krijgen kan je het beste na het vervangen de batterijen van de console even eruit halen, zie het maar als een harde reset. Na dat de batterijen er weer in zitten en de console en de ISS contact maken ben je gelijk de melding low battery kwijt en functioneert het hele spul direct weer normaal.

Ik ben ondertussen nu 5jaar verder met de VP2 en dit heeft mij al 2x een ISS gekost(1x garantie) 1x een wind/anemometer kit en laatst nog een temp/Hum sensor.

Ik kan niet anders concluderen dat het met de kwaliteit ondanks de professionele uitstraling en de(hoge) prijs van dit station behoorlijk tegen valt.

Misschien heb ik wel gewoon pech, of het zit in de zeelucht wie zal het zeggen.

Theo
Door AenG
regenbui schrijft:
I.v.m. het vervangen van de batterij zonder hierdoor vervolgproblemen te krijgen kan je het beste na het vervangen de batterijen van de console even eruit halen, zie het maar als een harde reset. Na dat de batterijen er weer in zitten en de console en de ISS contact maken ben je gelijk de melding low battery kwijt en functioneert het hele spul direct weer normaal.

Ik ben ondertussen nu 5jaar verder met de VP2 en dit heeft mij al 2x een ISS gekost(1x garantie) 1x een wind/anemometer kit en laatst nog een temp/Hum sensor.

Ik kan niet anders concluderen dat het met de kwaliteit ondanks de professionele uitstraling en de(hoge) prijs van dit station behoorlijk tegen valt.

Misschien heb ik wel gewoon pech, of het zit in de zeelucht wie zal het zeggen.

Theo

Ik zie dat jij een VP2+ hebt. Het nieuwste model dus. En zelfs hiermee heb je dus nog problemen! Je zou verwachten dat hier geen kinderziektes meer in zouden zitten, maar wel dus.
Door regenbui
het is een VP2 plus, maar deze is opgebouwt uit een VP2 met firmware van mei 2005
Hierin zit o.a. een analoge Temp/Hum sensor
Door meteozwolle
een update van mijn kant over de ontvangstproblemen van de anenometerkit en de mogelijke veroorzaker van de problemen (nslu2 meteohub):

http://www.weerstationkopen.nl/6332ov-anemometerkit/product_info.php/products_id/1529

http://wiki.meteohub.de/Hardware_Overview

afgelopen vrijdag (3 dec) had ik wederom problemen met het ontvangen van metingen van windrichting en windsnelheid (bekende streepjes)
ik heb de davis vp2 aangesloten op een meteohub (nslu2 met usb-stick)

Vrijdag gaf de meteohub 'ineens' de geest en kon ik de nslu2 ook niet meer opstarten.
de usb-stick was nog wel goed, tenmiste ik kon 'm via een ubuntu-installatie gewoon benaderen.

omdat ik binnenkort wilde overschakelen naar een nieuwe meteohub-configuratie op basis van de alix 1d hardware besloot ik om het moment van overstappen maar wat te vervroegen :cheer:

zo gezegd zo gedaan .......

sindsdien heb ik nog geen metingen gemist van de anenometer.
ik begin nu dus de nslu2 te verdenken, maar kan dit nog niet direct onderbouwen met concreet bewijs.

ik hou jullie op de hoogte uiteraard !
Door meteozwolle
meteozwolle schrijft:
een update van mijn kant over de ontvangstproblemen van de anenometerkit en de mogelijke veroorzaker van de problemen (nslu2 meteohub):

http://www.weerstationkopen.nl/6332ov-anemometerkit/product_info.php/products_id/1529

http://wiki.meteohub.de/Hardware_Overview

afgelopen vrijdag (3 dec) had ik wederom problemen met het ontvangen van metingen van windrichting en windsnelheid (bekende streepjes)
ik heb de davis vp2 aangesloten op een meteohub (nslu2 met usb-stick)

Vrijdag gaf de meteohub 'ineens' de geest en kon ik de nslu2 ook niet meer opstarten.
de usb-stick was nog wel goed, tenmiste ik kon 'm via een ubuntu-installatie gewoon benaderen.

omdat ik binnenkort wilde overschakelen naar een nieuwe meteohub-configuratie op basis van de alix 1d hardware besloot ik om het moment van overstappen maar wat te vervroegen :cheer:

zo gezegd zo gedaan .......

sindsdien heb ik nog geen metingen gemist van de anenometer.
ik begin nu dus de nslu2 te verdenken, maar kan dit nog niet direct onderbouwen met concreet bewijs.

ik hou jullie op de hoogte uiteraard !

UPDATE: zojuist tussen 19.30 uur en 20.00 uur toch weer die @@#$@%@ streepjes gezien :ohmy:
Door schilper
Marcel schrijft:
Ja, maar is dat niet toevallig dat dat dan precies gebeurt bij het wisselen van de batterij?
Ik ga wel eens mailen met Dick.

Bedankt voor de adviezen.

Marcel

Dat hoeft zeker niet toevallig te zijn. Als je condensator kapot is zal het station volledig op de voeding van de batterij draaien. Deze zal dan snel leeg zijn.

Gr.Harold