Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Luc
#4472
Het lijkt dus meer een bug in weatherlink, dan een tekortkoming van de sensor. Zou het kunnen dat weatherlink alle extra temperatuur sensoren per 0,5 opslaat? In dat geval zou een ander softwarepakket wellicht uitkomst bieden....
Door Meteonoord
#4473
Luc schrijft:
Het lijkt dus meer een bug in weatherlink, dan een tekortkoming van de sensor. Zou het kunnen dat weatherlink alle extra temperatuur sensoren per 0,5 opslaat? In dat geval zou een ander softwarepakket wellicht uitkomst bieden....


Die gedachte had ik ook Luc. Vandaar mijn interesse in VWS.

Groet

Bert J. van Bergen
Door wthus
#4474
Luc schrijft:
Het lijkt dus meer een bug in weatherlink, dan een tekortkoming van de sensor. Zou het kunnen dat weatherlink alle extra temperatuur sensoren per 0,5 opslaat? In dat geval zou een ander softwarepakket wellicht uitkomst bieden....


Nope, VWS doet hetzelfde. Even uit het logbestand van afgelopen nacht de opeenvolgende weergaven, actueel:

15,6 - 15.0 - 14.4 - 13.9 - 13.3 - 13.9 - 14.4 - 13.9 - 14.4 - 13.9 - 14.4 - 13.9 - 13.3 - 12.8 - 13.3 - 12.8 - 13.3 - 13.9 - 14.4 - 15.0 - 15.6

Tussenliggende waarden komen niet voor.
Door Meteonoord
#4475
Is het dan een tip om een moderator namens ons allen contact te laten opnemen met Davis met de vraag waar dit fenomeen weg komt ?

Iets voor Luc of Thierry ?

Groet

Bert J. van Bergen
Door weerzoetermeer
#4476
Ook in Weather-Display geeft hij de temperatuur in de stappen van 0,5 of 0,6 weer. Helaas.....

Gr.
Thierry

Ik zal wel even een mailtje maken aan Davis....
Door weerzoetermeer
#4477
Inmiddels heb ik een mailtje aan Davis gestuurd.

Gr.
Thierry van Wijland
Door RZw
#4527
Om weer even op het zonnepaneeltje terug te komen...
Je kan bij Conrad voor 8,50 euro een zonnepaneel van 3 volt en 80 mAh kopen. Deze kan je met een wat langer snoer op een hoogte zetten dat hij zoveel mogelijk zon vangt. En bij een electronica zaak koop je een soortgelijk stekkertje zodat hij op de printplaat past en klaar is kees!
Ik heb inmiddels 2 wireless tempstations aan mijn Davis pro2 hangen en het werkt prima. Eerst had ik ook regelmatig de melding Low battery. Ik kon steeds vaker de batery vervangen, maar met deze oplossing werkt het perfect! De wireless tempstation is standaard niet voorzien van solarpaneel.

En inderdaad meet deze per 0,5 graad. Soms 0,6 maar dat komt door de afronding van Fahrenheit naar graden Celsius. Hij meet dus eigelijk in Fahrenheit en dit wordt omgezet naar graden. Ik wist het al wel voordat ik e.a.a. kocht maar er is niks anders...
Door osjohn
#4528
Bij Conrad zie ik deze module van 8.50 niet meer staan, wat is het bestelnummer dan.

John van Os
Door osjohn
#4562
Bedankt voor je informatie, ik had het niet gevonden.

Nu heb ik weer wat te hobbyen.

John van Os