Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door osjohn
tjabine schrijft:
Nee, de temp/hum station is voorbereid! boven in het station zit de adapter aansluiting.
Je moet ze even mailen, het staat niet op de site.
Ik zit nu op m'n werk dus kan even niet naar de spec's kijken.
Dus dat hoor je nog even van me.

Gr Ron.

Vantage Pro2 adapter, 5V 200mA

John
Door Edwin
Bedankt Ron en John,

Ik zal kijken wat ik nog aan adapters heb liggen en of het stekkertje dan past. Zoniet dan is het gezien de prijs van de batterijen altijd nog voordeliger om er één aan te schaffen bij Ekopower.

Groet,
Edwin
Door Quick
Wil mijn bevidingen ook graag delen.

De 'echte batterij' kan jaren meegaan als de SuperCondensator goed is EN dagelijks opgeladen wordt door het zonnepaneel.

Als the "SuperCondensator" lek is, is the echte batterij (CR-123) binnen een paar weken leeg.
Als dit het geval is, kan of het zonnepaneel of de SuperCondensator defect zijn.
In mijn geval dus de SuperCondensator.

Deze vervangen alles weer in orde.

Zie plaatje.

Bijlagen
batterij_1-17b14ef3aaa1e095f1db18fbcb26df21.jpg
batterij_1-17b14ef3aaa1e095f1db18fbcb26df21.jpg (49.43 KiB) 3348 keer bekeken
Door eugel
Ik heb hier nog een vraagje over.
Ik neem aan dat als ik overdag met zonnig weer de batterij (cr123a) verwissel ik voor de rest niets hoef te doen? Mijn data blijft doorgaan en ik hoef niets te resetten?
Ik heb de batterij er nu zo`n 3 jaar inzitten en nog nooit verwisseld. Vandaar mijn vraag.
Door Snarf2000
Gewoon omwisselen, verder niets doen.
Je datastroom blijft wel even doorgaan.
En, ...
Batterij eruit en de nieuwe er in duurt bij mij geen 15 seconden.

Frans
Door eugel
Snarf2000 schrijft:
Gewoon omwisselen, verder niets doen.
Je datastroom blijft wel even doorgaan.
En, ...
Batterij eruit en de nieuwe er in duurt bij mij geen 15 seconden.

Frans

Frans bedankt voor de info.
Zodra het nodig is gaan we de batterij vervangen. Ga ze alvast bestellen.
Door Mike
eugel schrijft:
Zodra het nodig is gaan we de batterij vervangen. Ga ze alvast bestellen.

Ik zou niet gelijk gaan bestellen, die batterijen zijn overal te koop en de VP2 geeft ruim van te voren aan als hij vervangen moet worden.

In de winkel worden ze met regelmaat verkocht dus ook weer vervangen en is de kans groter dat je een "verse" batterij hebt dan dat je er nu 1 koopt en deze een tijdje in de kast laat liggen.

Mvg, Mike.
Door ws vreewijk
:( :) als je de melding krijgt low bat on station 1 o jeeee dan ook even kijken in de iss of je super cap nog in orde is kwestie van iss zonnepaneel dr af halen en plastic cover los schroeven en de grote condensator controleren op lekkage meestal is dr een lekkage te zien bij het onderste pootje in de vorm van bruine kristallen.

in dat geval de super cap vervangen.

zelf heb ik deze genomen
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/4514 ... .ASTPCCP17

green cap 2.7 volt 25 farad is een hogere waarde als de orignele van 10 farad maar het bespaard je batterij enorm.

mvr ger Chris