Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weerzal
Kon het niet laten en heb een persoonlijk mailtje gestuurd naar Davis.
Wanneer er een vp3 komt.
dit is het antwoord

Hello Rob,

There are no plans as of right now for a Vantage Pro3 nor do we have plans to replace the Vantage Pro2 in the near future.

Art Sapiandante
Consumer Sales

Davis Instruments
3465 Diablo Ave
Hayward, Ca 94545
(800)678-3669
Outside US (510)732-9229
arts@davisnet.com

groet rob

dus ga ik toch maar voor de vp2
Door osjohn
weerzal schrijft:
Kon het niet laten en heb een persoonlijk mailtje gestuurd naar Davis.
Wanneer er een vp3 komt.
dit is het antwoord

Hello Rob,

There are no plans as of right now for a Vantage Pro3 nor do we have plans to replace the Vantage Pro2 in the near future.

Art Sapiandante
Consumer Sales

Davis Instruments
3465 Diablo Ave
Hayward, Ca 94545
(800)678-3669
Outside US (510)732-9229
arts@davisnet.com

groet rob

Dit is natuurlijk een leuke vraag, maar is het dan noodzakelijk om een nieuwe versie van de Vantage Pro 2 uit te brengen ??

Zijn er volgens jullie problemen aan de Vantage die aan een vernieuwing toe zijn ??

Mijn antwoord is; er zijn geen verbeteringen noodzakelijk en beschouw ik hem als een uitmuntent toestel.
Alleen Weatherlink vind ik achter blijven met de moderne tijd, maar daar zijn vele oplossingen voor mogelijk.

John
Door weerzal
O nee maar als er een nieuw model uitkomt is het toch leuk als je een van de eerste bent
Door tjabine
John, ik ben het met je eens.
De Davis is eigenlijk gewoon goed zo.
En ja Weatherlink blijft behoorlijk achter, Een paar extra weather tags
zijn geen overbodige luxe!

Ron
Door osjohn
Voor de wegenbouw, bouwplaatsen etc. waar ook vele mobile Vantages gebruikt worden zal de Vantage Vue de geniale oplossing zijn.

De Pro2 kost nog wel wat exstra tijd t.a.v. het opbouwen, alles los en daardoor ook het verlies/beschadigingen van de delen, wat dan wegvalt bij de Vantage Vue.

Beter kan hij nooit zijn als de pro2.

John
Door SpeedyGJ
Als er geen VP3 in productie is dan vraag ik me wel eens af of ze die waardes van de wind en extra tempgegevens gaan aanpassen. Vooral qua wind vind ik het toch wel belangrijk om van juiste waardes te voorzien ivp dezelfde meting die pas bij 2km/h begint.

Oke Vp2 is nog niet aan vervanging toe maar op sommige gebieden mogen ze nog wel wat aan verbeteren :)
Door tinuz97
SpeedyGJ schrijft:
Als er geen VP3 in productie is dan vraag ik me wel eens af of ze die waardes van de wind en extra tempgegevens gaan aanpassen. Vooral qua wind vind ik het toch wel belangrijk om van juiste waardes te voorzien ivp dezelfde meting die pas bij 2km/h begint.

Oke Vp2 is nog niet aan vervanging toe maar op sommige gebieden mogen ze nog wel wat aan verbeteren :)

En niet te vergeten de uv sensor,klopt ook niet veel van als je het mij vraagt.
Wijkt wel meer af als 5% zoals in de gebruiksaanwijzing staat.
Door osjohn
Je moet niet vergeten dat het een Amerikaans produkt is, met ook "hun" maateenheden, waar ze trots op zijn.
Het softwarematig omrekenen kost je altijd een bepaalde tolerantie, en die is toch weinig.

Wat de wind aangaat zouden ze de vaandel en cubs dan zo licht moeten maken dat ze eerder een reactie moeten geven, dan zijn ze wel erg kwetsbaar.

Over de UV was al een hele discussie, ik kan er mee leven omdat de controle ervan totaal onmogelijk is doordat de UV straling op elke vierkante meter op de hele aardbol verschillent is, en ook elke seconde verandert.

Zelf denk ik dat hij binnen die marge blijft.

John