Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door tinuz97
Ah net te laat om het bericht te editen.
Op 1 of andere manier hing de datalogger vast,of virtual vp.
Nu lijkt het weer te werken,ik kreeg het in de gaten omdat de temperatuur bleef hangen op 16,5 graden ipv +- 12,5 bij omringde stations.
Wel wil ik graag de overdreven waardes editen van + en - 100 graden en de barometer van 1500+ :ohmy:
Door weerstationhoogeloon
Hoi Martijn,

heb ik een maand geleden ook gehad, alleen kreeg ik meetwaarden van +70°C en -70°C. Heel even maar, ik geloof 2 of 3 metingen, en toen deed alles het ogenschijnlijk weer goed. Een uur daarna weer hetzelfde: Toen was de temperature/humidity sensor overleden. Oorzaak: Sensor zat vol stof en zand doordat er geen onderhoud aan gepleegd was. Ik heb een nieuwe replacement sensor aangeschaft en nu werkt het weer.

Houd het in de gaten, ik hoop voor je dat de temperature/humidity sensor niet defect is.

gr. Remie
Door tinuz97
weerstationhoogeloon schrijft:
Hoi Martijn,

heb ik een maand geleden ook gehad, alleen kreeg ik meetwaarden van +70°C en -70°C. Heel even maar, ik geloof 2 of 3 metingen, en toen deed alles het ogenschijnlijk weer goed. Een uur daarna weer hetzelfde: Toen was de temperature/humidity sensor overleden. Oorzaak: Sensor zat vol stof en zand doordat er geen onderhoud aan gepleegd was. Ik heb een nieuwe replacement sensor aangeschaft en nu werkt het weer.

Houd het in de gaten, ik hoop voor je dat de temperature/humidity sensor niet defect is.

gr. Remie

Ik hoop het niet,hij is nog geen maand oud namelijk.
Maar ik vermoed dat het in weather display heeft gezeten.
De console gaf bv netjes 12.5 graden aan,maar weather display bleef 'hangen' op 16 graden.
Ik zal het voor de zekerheid wel extra in de gaten houden,bedankt voor de tip :)
Door tinuz97
Ja maar na 1 maand al..........net nieuw dus dat zal het niet zijn (kan altijd natuurlijk,zeg nooit nooit) maar kans lijkt mij nihil.
Tot nu toe draaid het weer goed gelukkig,maar mijn aandacht blijft er op gevestigd.
Door jango
Ga er maar van uit dat dit probleem niet aan je VP heeft gelegen.

Ik heb mijn VP al 5 jaar en doe zelden onderhoud hieraan en tot op heden nooit geen problemen gehad hiermee.

Ben er stellig van overtuigd dat het aan WD ligt waarom loopt de software anders vast.
De gegevens die de VP aanleverd kunnen met welke absurde afwijking ook (als dit zou zijn) door elke weersoftware overgenomen en gepubliseerd worden.

Als ik op HWA absurde data zie staan kijk ik altijd bij het station welke hardware en software dit station gebruikt.
Laat die nou in de meeste gevallen ( bijna allemaal )de software van WD gebruiken.

Is dit toeval.

IK zeg dan NEE.

Het zal denk ik wel aan instellingen liggen die niet goed staan.

Zelf ben ik ook enige tijd aan het testen van WD bezig geweest maar had toen ook geregeld last van vastlopers en heb het maar zolang aan de kant gelegd voor als ik meer tijd heb om dat uit te vogelen om WD goed draaiende te krijgen.

Met mijn reactie zullen sommige niet zo blij zijn maar waarom zijn er zoveel update`s van WD.
Dat doe je niet omdat het progg. goed loopt maar om fouten eruit te halen en verbeteringen aan te brengen.

groet Jan
Door Meteonoord
jango schrijft:
Ga er maar van uit dat dit probleem niet aan je VP heeft gelegen.

Ik heb mijn VP al 5 jaar en doe zelden onderhoud hieraan en tot op heden nooit geen problemen gehad hiermee.

Ben er stellig van overtuigd dat het aan WD ligt waarom loopt de software anders vast.
De gegevens die de VP aanleverd kunnen met welke absurde afwijking ook (als dit zou zijn) door elke weersoftware overgenomen en gepubliseerd worden.

Als ik op HWA absurde data zie staan kijk ik altijd bij het station welke hardware en software dit station gebruikt.
Laat die nou in de meeste gevallen ( bijna allemaal )de software van WD gebruiken.

Is dit toeval.

IK zeg dan NEE.

Het zal denk ik wel aan instellingen liggen die niet goed staan.

Zelf ben ik ook enige tijd aan het testen van WD bezig geweest maar had toen ook geregeld last van vastlopers en heb het maar zolang aan de kant gelegd voor als ik meer tijd heb om dat uit te vogelen om WD goed draaiende te krijgen.

Met mijn reactie zullen sommige niet zo blij zijn maar waarom zijn er zoveel update`s van WD.
Dat doe je niet omdat het progg. goed loopt maar om fouten eruit te halen en verbeteringen aan te brengen.

groet Jan

Ik denk dat WD eens een keer volledig opnieuw moet worden geschreven zodat alles wat gestructureerd wordt.

Ik ben het wel met je eens dat WD intern wel eens wat strubbelingen kent. WD slaat om middernacht automatisch af en na het uitzetten van het brandalarm is de storing verholpen en dat soort zaken.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Eckie76
Mijn ervaringen met Weather Display zijn uitsluitend negatief.
Nog nooit heb ik het programma langer dan 48 uur probleemloos draaiende weten te houden, er ging altijd iets mis.
Buiten dat vind ik het zwaar onoverzichtelijk, één grote warboel.
Het feit, dat zowat elke hartslag een update verschijnt stoort mij nog het meeste.

Diegenen die goede ervaringen hebben, juich ik dat uiteraard van harte toe, maar om on-topic te blijven: Het ligt volgens mij 100% aan WD en niet aan de Davis.
Door tinuz97
Eckie76 schrijft:
Mijn ervaringen met Weather Display zijn uitsluitend negatief.
Nog nooit heb ik het programma langer dan 48 uur probleemloos draaiende weten te houden, er ging altijd iets mis.
Buiten dat vind ik het zwaar onoverzichtelijk, één grote warboel.
Het feit, dat zowat elke hartslag een update verschijnt stoort mij nog het meeste.

Diegenen die goede ervaringen hebben, juich ik dat uiteraard van harte toe, maar om on-topic te blijven: Het ligt volgens mij 100% aan WD en niet aan de Davis.

Nu je het zegt ja begint er een lampje te branden hier:
Normaal boot ik de server elke avond een keer opnieuw,of max om de 2 dagen.
Ditmaal 2x niet aan gedacht en dus 3 dagen non stop de server zonder reboot,dan koppel ik het probleem ook aan wd.
Ik zal de proef op de som nemen,en eens niet rebooten vandaag,morgen etc,totdat die fout weer komt.
Zal er ook eens Cumulus naast gaan draaien (werk nl ook met virtual vp) omdat ik regelmatig hier lees dat die aardig stabiel is,dit ter verificatie.
Waar werk jij mee Eckie als ik vragen mag dan? Wswin?