In de tijd dat ik hem heb en dat is bijna 2 jaar, heb ik weinig tot geen onderhoud gepleegd shame. :blush:
Wat ik wel heb gedaan:
Van de regenmetertrechter het gaatje 1x schoongemaakt deze zat verstopt.
Onlangs luchtaanzuigzeefje onder de weerhut schoongemaakt deze zat voor 50% dicht.
Van de batterij van het ISS station 1x de spanning gemeten was 3,1 Volt dus nog voldoende.
Luister af en toe aan de weerhut of de fan het nog doet.
Kijk regelmatig naar de zonnepaneeltjes of ze vervuild zijn, en dat waren ze niet.
De printplaten wel eens gecheckt en geen vervuiling en ongedierte geconstateerd dus de dekseltjes dichten goed af. Vind ook dat je hier voorzichtig mee moet zijn tijdens demonteren en schoonmaken. De nieuwe typen printplaten zijn voorzien van een coating en zijn dus beter tegen vocht beschermd.
De windmeter met vaan alleen dagelijks een visuele check.
Doe dus zeer weinig aan onderhoud, alleen wat echt nodig was heb ik gedaan. Vind dat die er maar tegen moet kunnen en per slot van rekening is die ook orkaanbestendig.
Maar moet inderdaad eens de weerhut uit elkaar halen voornamelijk om de fan bladen schoon te maken denk ik en de regentrechter ook eens losdraaien om de wip te reinigen. Wie weet wat je dan aan vervuiling tegen kan komen.

hmy:
Denk dan wel dat je een uurtje of twee geen gegevens meer kunt archiveren of je moet de stekkers laten zitten weet niet of dat mogelijk is. En hopelijk gaat alles goed tijdens montage en de her verbinding met de console. :laugh: