Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door hhu
Sinds enige tijd geeft mijn Vantage Pro (2003)regelmatig aan dat het 1802 gr is worden de overige buiten gegevens gedurende enkele minuten niet weergegeven.
Leverancier heeft niet kunnen ontdekken wat het is en adviseert een nieuwe printplaat. Deze is echter niet meer te leveren:(
wie helpt mij? Wil heel graag spoedig weer www.weerstotionhoekvanholland.nl online !!
Door tinuz97
hhu schrijft:
Sinds enige tijd geeft mijn Vantage Pro (2003)regelmatig aan dat het 1802 gr is worden de overige buiten gegevens gedurende enkele minuten niet weergegeven.
Leverancier heeft niet kunnen ontdekken wat het is en adviseert een nieuwe printplaat. Deze is echter niet meer te leveren:(
wie helpt mij? Wil heel graag spoedig weer www.weerstotionhoekvanholland.nl online !!

Even voor de duidelijk om verwarring te voorkomen:
Geeft je console dit zelf aan? of de software waarmee je werkt?
Groeten Martijn ;)
Door Eckie76
hhu schrijft:

Probeer het eens bij Provantage Corp, http://www.provantage.com/ in Amerika.
Misschien kunnen die je verder helpen. Heb je ook al gezocht naar 2ehands Vantage op internet?
Door petergroeneveld
hhu schrijft:

Hier is nog een nieuwe printboard te koop, weet niet of je het eerste model hebt. Hopenlijk wel want dan ben je geholpen en misschien kun je dan met Dick wel een prijsje maken.

Succes.
Door jango
hhu schrijft:
Dit is te zien op de console.
De weatherlink software geeft dan voor alle buitenwaarden streepjes aan.

Geeft het console dus aan dat het 1802° is.

En wat geeft het console op dat moment aan bij de andere metingen zoals vocht en wind.

Het zou best aan de software kunnen liggen.

Of heb je een ontvangst probleem.

Ruim een jaar geleden is er ook al flink gediscusseerd op HWA over Hoek van Holland zie link,[url][/url] http://www.hetweeractueel.nl/forum/het- ... lland#2148

Is het nadien lange tijd goed gegaan en wat heb je toen dan gedaan om het probleem te verhelpen.

Ik zou niet direct zeggen het licht aan de printplaat maar zou eerst eens alle stekkers een goed schoon maken zodat deze zeker goed contact maken, kijken of de ISS ontvangst goed is en dan eens even afkijken of het probleem nog steeds voorkomt.

succes

groet Jan
Dag Jan,

Dank voor je uitvoerige reactie.
Heb op de één of andere manier de discussie destijds gemist.
Alle contacten zijn schoongemaakt.
Als de 1802 gr worden weergegeven zijn alle andere buitenwaarden streepjes geworden.
Het probleem is eigenlijk ooit echt verholpen geweest, maar deed zich af en toe voor.
Nu steeds vaker en ben ik het echt zat (en de bezoekers van mijn site, terecht overigens.
Dat het de printplaat zou moeten zijn heb ik van de leverancier (Wittich / Rijswijk).