Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door spoetnik
Net dit overzicht van de verschillende Vantage producten bekeken: http://www.davisnet.com/weather/choose_vantage_simple.pdf

Heb ik het goed dat het enige echte verschil tussen de Vue en de Pro2 is dat er bij de Vue geen extra sensoren aangesloten kunnen worden?

Als dat het enige verschil is, dan is het prijsverschil van zo'n €200,- wel erg groot denk ik.

Ik zit te twijfelen wat ik moet doen, maar als ik het zo zie, dan is de Vue wel een erg goeie optie toch?
Door osjohn
spoetnik schrijft:
Net dit overzicht van de verschillende Vantage producten bekeken: http://www.davisnet.com/weather/choose_vantage_simple.pdf

Heb ik het goed dat het enige echte verschil tussen de Vue en de Pro2 is dat er bij de Vue geen extra sensoren aangesloten kunnen worden?

Als dat het enige verschil is, dan is het prijsverschil van zo'n €200,- wel erg groot denk ik.

Ik zit te twijfelen wat ik moet doen, maar als ik het zo zie, dan is de Vue wel een erg goeie optie toch?

Dat klopt wat je schrijft, maar ik vraag mij af of je een temp. station van de Vantage Pro2 erbij kan aansluiten.

Ik denk van wel,in weatherlink kan je hem installeren zodat je hem op het web kan zien, dan zie je de tweede temp. niet op de console ??? ( denk ik )

John
Door osjohn
Toch voor de weeramateur vind ik hem minder geschikt, je zal hem op ongeveer 1,50 cm hoog moeten zetten voor je temperatuur, maar op die hoogte zit je met de windmeter.

De windmeter is niet los, dus zal je nooit een goede meting krijgen, vooral als je de vue in een beschut gebied moet plaatsen.

Dan zal je de vue op een veel hogere plaats moeten zetten.

John
Door Meteonoord
spoetnik schrijft:
Maar de Pro2 heeft, zonder extra sensor, toch ook de windmeter en de temp meter op dezelfde plek zitten??

Dat is onjuist, Spoetnik.

Ik heb mijn neerslag, temperatuur, UV etc. op 1,5 meter staan en de windmeter op ca. 8 meter in het vrije veld.

Mede ook gezien het bericht van John zou ik voor Vantage Pro2 kiezen ook al is deze
€ 200,- duurder.

Groet,

Bert
Door SpeedyGJ
De Vp2 windmeter heeft een kabel van 20 meter, op deze manier kun je em eventueel op dak plaatsen, is 20m niet genoeg dan kun je em nog verlengen tot 50 meter, wil je geen kabel aanleggen dan kun je een Transmitter aanschaffen (€145,-) dan is je windmeter tot 300meter (open veld) draadloos ;) . (echter mijn vroegere test wees uit dat ik boven de 400meter uit kwam)

De Vantage Vue heeft een vaste windmeter wat ik dus erg jammer vind, echter is dit station voor mobiel gebruik wat dus inhoud dat je em op verschillende tijdelijke locaties kunt plaatsen.
Door osjohn
osjohn schrijft:
spoetnik schrijft:

Dat klopt wat je schrijft, maar ik vraag mij af of je een temp. station van de Vantage Pro2 erbij kan aansluiten.

Ik denk van wel,in weatherlink kan je hem installeren zodat je hem op het web kan zien, dan zie je de tweede temp. niet op de console ??? ( denk ik )

John

Bij nader inzien past de Envoy ook op de Vue, dus zal ook de Vantage Pro2 display ook passen.

Ik denk dat je dan ook een wireless windmeter erop aan kan sluiten ???

Het zou wel leuk zijn om dat uit te proberen !!

John
Door weerzoetermeer
osjohn schrijft:
spoetnik schrijft:

John

Op het display van de VUE kan je alleen een VUE ISS, VP2 ISS en windmeterkit aansluiten, althans, dat haal ik uit de handleiding. Ik denk dat de windmeterkit alleen werkt icm de VP2.

Gr.
Thierry
Door Eckie76
Als de Vue alleen interessant is voor mobiel gebruik (bv onderzoekers in afgelegen gebieden, of op zee), dan vind ik het misleidend als men deze stations ook aan gewone amateurs wil verkopen. Op 1,5 m hoogte wind meten in een achtertuin van 20 vierkante meter brengt volgens mij weinig zinvols met zich me.
Dat je de onderdelen niet kan loskoppelen is dan meteen mijn grootste bezwaar om er nooit een aan te schaffen.