Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door osjohn
Ik vind het erg lastig dat van de Vantage de regenwip nog omkiepert terwijl er vandaag geen regen was.

Dit vind ik een minpunt !!

John
Door nolversteeg
Hoi John,

Jij had dat dus ook ik heb net de waarden gereset maar ik zie ook dat meteo hogeloon een wip gehad geeft. zal het toch even in de gaten houden wat hier aan de hand is

groeten Nol Eersel
Door petergroeneveld
Ook ik heb die 0,2mm gemeten, dat is denk ik door de rijp in de trechter gekomen die later is gaan smelten samen met wat neerslag wat al op de wip lag van de vorige regenperiode. Zou het anders ook niet weten en rijp is volgens het handboek van het KNMI ook neerslag. Ook is hier op het forum, over dit verschijnsel, al eens eerder over gesproken dacht ik.
Door nolversteeg
Hoi Peter,

Dat neem ik onmiddelijk aan maar niet meer als de wip omslaat om 15:49 als het terras kurkdroog is en de regenmeter zelfs warm van het zonnetje.

groeten Nol Eersel
Door petergroeneveld
nolversteeg schrijft:
Hoi Peter,

Dat neem ik onmiddelijk aan maar niet meer als de wip omslaat om 15:49 als het terras kurkdroog is en de regenmeter zelfs warm van het zonnetje.

groeten Nol Eersel

Hallo Nol,

Bij mij was de neerslag gemeten om 06:32h bij een temperatuur van 1°C inderdaad anders als bij jou. Dan is dat bij jou niet door rijp gekomen denk ik.
Door Mike
Ach, wat is 0.2mm nou, het weerstation uit Wageningen had vandaag 60.1 mm uit de regenwip :laugh:
Door weermaarssen
Hallo Weerologen

Na een dag met regen en daarna mist gebeurd het bij mij ook wel eens dat de regenmeter 0,2 mm aangeeft, Ik heb het idee dat de wip nog gedeeltelijk vol zit en door de mistneerslag de wip volloopt met gevolg 0,2 mm neerslag.

Groet Louis
Door petergroeneveld
nolversteeg schrijft:
Hoi Peter,

groeten Nol Eersel

Nol zou het kunnen dat hij bij jou net op de wip heeft gestaan en bij de geringste trilling heeft gekanteld?
Door nolversteeg
Ok leutjes,

Ik moet dit wel aannemen ware het niet dat de meter tegen een stenen muur geschroefd zit. Ik wacht het even af wat de resultaten zijn, morgen weet ik uiteraard meer want de situatie zal ongeveer gelijk zijn als vandaag.

alvast bedankt.

Groeten Nol Eersel.
Door duck1966
ook ik heb het probleem gehad , mijn rgen meter stond in de achtertuin en hartje zomer opeens 2 mm regen ik dacht een foutje maar de volgende dag weer 1,5 mm terwijl de mussen van het dak vielen, Volgende dag ff aan de vrouw gevraagd ff in de gaten houden wat blijkt de mussen vonden het een makelijke landings plaats om dan weer door te gaan naar de vijver om water te drinken, Dus hen ik er gaas om heen gedaan,

groetjes ronald

www.weerstationteraar.nl